Enchiladas

 
Förra veckan så blev det enchiladas till middag i samarbete med knorr och deras nya middags-kit. Har velat testa detta ett tag, redan innan vi flyttade från Vännäs, men hittade det aldrig efter att vi flyttat.
Så blev glad då jag skulle få testa detta och se om det uppfyllde mina förväntningar.
Passade därför på att testa att laga detta då Robert låg hemma från jobbet med feber och kunde kolla till Casper om det behövdes. För normalt sätt så brukar han alltid vakna och vara tjurig kring middagstid, men bara för det så var han lugn som en filbunke just denna dag.
 
Det jag var mest nyfiken på med just det här kittet som innehöll enchiladas var att se om de var bättre än ett kit som jag testat tidigare för enchiladas men då från ett annat märke. Minns att jag inte alls var nöjd med just det kittet eftersom de blev så torra och hårda. Men kan lova att dessa var långt ifrån torra och de hade dessutom mer smak än de som jag testat tidigare.
En sak till som jag var nyfiken på var portionsstorleken då jag för det första är tillsammans med en som gillar mat och för det andra så tycker jag att det ibland brukar vara små portioner. Men måste säga att jag även här blev glatt överraskad då Robert tog mat två gånger plus att det blev en portion över till matlåda också. Så mer än 2 portioner var det i alla fall.
 
Tänkte ändå medan jag höll på om detta verkligen var något som jag skulle kunna stå och göra om jag var ensam hemma med en ledsen Casper. Kanske inte, men samtidigt så slog det mig hur enkelt det måste vara att förbereda detta redan dagen innan. För om man bara struntar i att hälla över såsen, för att förhindra att de ska bli geggiga, så borde man kunna ha dem i kylskåpet över natten och sen in i ugnen dagen efter.
 
Men måste ändå erkänna att det jag tyckte var det bästa inte var att det var smidigt och snabbt att göra eller att portionerna var generösa utan det var den medföljande dippen! Den var så god att jag lätt skulle kunna köpa ett kit bara för den och hoppas att knorr börjar sälja dessa löst då jag tror att den skulle passa till både fisk och kött också och inte bara kycklingrätter.
 
 
 
 
 
 
 
 
Länktext


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0