Vad jag skulle vilja just nu

Just nu vill jag inget hellre än att komma åt de låsta alkoverna vi har för att sedan kunna göra klart här hemma. I 6 månader har vi bott här och trots att vi blev lovade i alla fall en av dessa, den närmast vårat sovrum, innan Casper föddes så har inte mycket hänt.
Tanken var att göra alkoven närmast sovrummet till Caspers rum där vi kunde ha skötbordet samt alla hans leksaker och den andra alkoven som sitter ihop med gästrummet skulle vara pysselrum/kontor. 
Men istället så har vi trängt ihop två sängar, skötbordet och ett skrivbord i gästrummet, samt en del kartonger som inte kan packas upp förrän vi har tillgång till allt.
 
Det kliar verkligen i fingrarna på mig att få göra klart detta och känna sig som hemma på riktigt. Att få se Caspers tavlor och lampa på vägggen istället för att de ska ligga i kartonger i vardags-/matrummet.
Sedan att få göra ett riktigt fint gästrum så att vi kan ta emot besök och att de ska känna sig som hemma när de kommer och hälsar på!
Önskar nästan att vi hade obegränsat med pengar just nu så att vi kunde köpa det här huset och sedan göra precis som vi ville med det. Inte för att jag vill bo här för evigt utan mer för att få den ordning som jag vill ha och kunna göra vad man själv vill utan att bry sig om att det tillhör någon annan, en person som vi dessutom inte ens har träffat!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0