Snart dop

Nu är det bara 16 dagar kvar tills vi ska ha dop för våran älskade Casper. Blir att ha det i Vännäs så att majoriteten av de inbjudna har lättare att komma. Och de som bor en bit ifrån har långt oavsett om vi haft det här eller där.
Än vet jag inte hur många som kommer att komma men har skickat sammanlagt 32 inbjudningskort och räknat på att det är strax över 80 personer men att kanske 20 av dessa inte kommer komma. Så får se om alla får plats för rummet för fikat rymmer bara 50 personer men antar att det är räknat på 50 vuxna och hälften av alla dessa är barn. Men det går nog att lösa på något sätt.
 
Tanken från början var att ha det i Bjurholm men efter att vi bokat kyrka så hittade vi aldrig någonstans att fika efteråt då det var fullbokat där. Vi hittade egentligen bara ett ställe och det var en gammal skola ca en mil ifrån men då skulle det troligtvis kosta runt 1000 kr att hyra plus att vi bara fick vara där ett par timmar eftersom de skulle ha middag där på kvällen. Så det kändes inte värt det.
 
Fick även hem dopklänningen för ett par veckor sedan och jag ber till gudarna att Casper inte växer ur den då han skjuter i höjd som en raket. Men den är från 0-6 månader så bara att hålla tummarna. 
Förutom detta så är jag nervös över att han ska vara på jättedåligt humör (även fast detta händer otroligt sällan) eller att han kommer kräkas ner hela sig själv och dopklänningen när vi väl står där framme.
Men det går nog bra.
 
En tråkig sak är att inte alla mina syskon kan komma. Har aldrig träffat alla mina syskon samtidigt, det dåliga med att ha sju stycken som bor utspritt i landet. 
Men vem vet det kanske kommer en dag för detta också. Får tvinga alla till mitt bröllop den dagen jag gifter mig. Obligatorisk inbjudan till dem!
 
 
 
Trackback
RSS 2.0