Kolla julklappar

Egentligen borde jag sova för känner mig rätt så trött men tror att det blir att sitta upp ett par minuter till och kolla lite julklappar, om jag inte tar det imorgon istället. 
Har alltid tyckt att det varit jobbigt men julklappar för har aldrig haft någon egentlig ekonomi och har väl egentligen inte det nu heller. 
Har en sådan stor familj att det är svårt att köpa till alla, har ju trots allt 7 syskon, 17 syskonbarn, ett eget barn och så mina föräldrar. Förutom dessa så har jag en handfull vänner som även de förtjänar en julklapp eller två. 
Men är jobbigast med syskobarnen och kan ju inte ge en utan att få känslan av att jag borde ge något till alla trots att jag har en del idéer på julklappar till ett par stycken.
Nåja får väl se hur jag gör med den saken. Mamma säger hela tiden att jag ska tänka på mig själv, vad hon nu menar med det.
 
Men även om jag haft en massa pengar undanstoppade för just julklappar till alla dessa personer så hade jag aldrig vetat vad alla hade velat ha. De är så många med olika personligheter och intressen och de flesta av dessa personer spenderar jag inte tillräckligt med tid med för att veta vad de önskar sig. 
Vet inte ens vad jag ska köpa till Robert i år och han är endå den personen som jag känner bäst av alla.
En julklapp till Casper är då klar från mig och Robert, en sak han visserligen inte kommer kunna använda de närmsta åren men som är lite rolig ändå. Det är fiskdrag med mumin på och det komiska med detta är att vi köpte dessa för ungefär en månad sedan, alltså långt innan han ens sett dessa på tv och fattat tycke för dem, vilket jag skrev om i förra inlägget.
Sedan har jag en liten sak till Daniel men ska fixa något mer till honom samt att jag har ett hum om vad jag ska köpa till en annan person, om nu inte personen i fråga hinner fixa detta själv då den pratar om en sådan sak ibland.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0