Första vaccinationen

Idag fick Casper sina första vaccinationssprutor och det gillade han inte alls. Började med att han somnade på vägen dit, som vanligt trots att det bara tar ett par minuter att gå. Men trots det var han både glad och lugn när vi skulle väga och mäta, till och med när hon skulle mäta huvudet.  Så nu väger han 6770 gram och är 63,5 cm lång!
Men sedan kom de eländiga sprutorna, en i varje ben och när det var klart ville han inte ens titta på sköterskorna, han ville inte ens ligga på bordet där när jag skulle ta på honom byxorna.
 
Sedan gick jag en sväng till ICA för att handla lite till middagen, ska försöka mig på att göra pannkaka idag men efter mammas recept den här gången då det inte alls smakade bra efter receptet i min gamla hemkunskapsbok.
Även under ICA-besöket och under hemfärden så passade Casper på att sova och har nu sovit nästan hela tiden sedan vi kom hem för ca två timmar sedan.  Blev några tårar just när vi kom hem men efter att ha bäddat in han ordentligt blev han lugn och gnyr bara till ibland när han känner sig lite ensam då räcker det med att visa att man är här för att han ska somna om.
 
Får se om han kommer få någon feber ikväll, de nämnde inget om det men vet att vissa kan få det. Håller tummarna för att han slipper. Öm i benen lär han nog vara men tur det går över.
Som tur är har jag inte så många måsten ikväll utan blir att mysa med min lilla familj istället :)
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0