Dopsamtal

Idag var vi en sväng till Vännäs för dopsamtal och måste säga att jag nu är superpeppad på att ha dop! Prästen är dessutom hur trevlig och jordnära som helst och även en barndomskompis till Roberts mamma. 
Jag har en sådan bra känsla angående det här dopet så nu är det bara att räkna dagarna tills dess att det ska bli av.
Efter samtalet var vi och åt på perrongen och saknar verkligen de tiderna då jag for och åt spontanlunch med Robert då och då. Nu har han bara 30 minuters lunch och dessutom är det en bit extra att köra + att vi har Casper som ska följa med vilket gör det hela lite omständigare.
Vi har varit och ätit lunch en gång tillsammans sedan vi flyttade hit men det blev nästan lite för stressigt.
Men äta lunch var inte det enda vi hann med idag utan vi var även och hälsade på ett par kompisar och sedan blev det en tur till Storarmsjö och en snabb middag i Bjurholm innan vi begav oss hemåt.
 
Så nu är även den här dagen förbi. Casper sover redan, han som annars brukar somna vid 23.00. Men han har varit trött hela dagen, mest troligt efter gårdagens vaccinering. Han har varit lite orolig och gnällt inatt och även varit varm så han har nog haft lite feber. Men inget gråt utan han ville bara ha lite extra mat och närhet för att bli nöjd.
Ibland så tänker jag på hur lyckligt lottade vi är som faktiskt har en bebis som endast vaknar en gång/natt, 9/10 gånger i alla fall, och som oftast är glad (så länge man inte är seg med maten).
Så att förlossningen var komplicerad och att ett par dagar efter var lite jobbiga är sådant man kan ta nu när vi har det så bra. Men nu kanske jag jinxade allt och får ett jättegnälligt barn framöver :p
 
En nyvaken Casper på väg till mormor efter lunchen ♥
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0