Går framåt sakta men säkert

Idag har vi bott i huset i en vecka och även om det är mycket kvar att göra innan detta känns som ett hem, vi har fortfarande ingen soffa och kartonger står fortfarande ouppackade i vardagsrum och matrum, så går det ändå framåt.
Fast jag att vi gjort relativt mycket med tanke på att förra veckan blev en kort vecka. vi kom hit rätt så sent på måndag kväll och hann egentligen bara sätta ihop sängen och duscha innan läggdags. Och i torsdags så åkte vi till Vännäs mitt på dagen för att hämta båten och sedan har jag varit hos mamma i helgen medan Robert har varit och fiskat men mer om det senare.
Men känns inte som att vi behöver ha någon stress. Så länge vi kan bo här så får man ta lite i taget och dessutom så har jag ingen större ork på dagarna och börjar på att kännas nu att magen blir större och dessa sammandragningar som kommer ibland är inte så roliga de heller.
Hur som helst så är köket helt klart och sovrummet börjar även de likna något, samt de två badrummen som vi har.
Men även om vi skulle packa upp precis allt idag så har vi fortfarande inte tillgång till alkoverna eller vad man ska kalla det på övervåningen och det ställer till det lite med planen om vart allt ska stå. Så tills dess att dessa rum blir tömda och vi kan använda dem får vi komma på en nödlösning. Men förhoppningsvis kommer de att tömmas innan mitten på augusti eftersom det ena som sitter ihop med vårat sovrum ska bli bebisrum med skötbord och hela faderullan. Och jag tror inte att jag kommer ha så mycket ork från vecka 37 om jag redan nu får ta en del pauser under dagen.
 
Men huvudsaken är ju som sagt att vi kan bo här och sedan får man ta och göra det mer personligt med tiden. För även om jag tyckte att våran lägenhet vi bodde i tidigare kändes som ett hem för oss så hade jag även där inte fått till allt precis som jag ville ha det, och där bodde vi ändå i 5år!
Jag hoppas ändå att detta kommer börja kännas som ett hem någon gång men just för tillfället känns det bara som att man vill flytta tillbaka, även om den tvångströjeliknande känslan jag hade förra veckan börjat släppa en aning.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0