Fiskehelg

Helgen är kanske inte slut än men tänkte ändå att jag skulle skriva lite om hur den varit så här långt.

Fredag:

Min kompis Birra kom förbi på förmiddagen eftersom hon skulle till arbetsförmedlingen här. En bra sak med att bo här är i alla fall att vi kommer kunna träffas oftare, trots att det är 10 mil mellan oss.
Fick vara hundvakt åt deras lilla hund, som inte blev så glad när jag stängde in henne med Nova och Torgny på övervåningen när hyresvärdens pappa kom för att byta ytterdörren men då Nova kommit på hur man öppnar innerdörren så hade jag inte så mycket annat val.
När hon sedan kom tillbaka så satt vi och surrade och fikade och vi har alltid lika mycket att prata om och det kan verkligen vara allt mellan himmel och jord.
Sen innan hon for hjälptes vi åt att få bort kapellet på båten så att jag kunde sopa den då den var full med grus, hundhår och annat skit.

Hann sedan prata en stund med Daniel i telefonen innan Robert kom hem från jobbet. En av sakerna som känns jobbigast med att inte bo i Vännäs är att jag inte kan umgås med Daniel lika mycket. Om man bara mött oss när vi var små så skulle man kanske inte tro mig när jag berättar hur bra kontakt vi har idag för då gjorde vi inte annat än bråkade och slogs.
Hur som helst, tillbaka till fredagens aktiviteter. Så när Robert kom hem var det bara att byta om till varmare kläder, stuva in hundarna i bilen och sedan bege sig mot Vilhelmina för att fiska.
Blev en fin kväll med många fina abborrar, en öring och ett par gäddor. Vi kom däremot hem rätt så sent och mådde inte alls bra när det äntligen var dags att sova. Men i överlag så är jag helnöjd med dagen och kvällen.

Lördag:

Även igår blev det fiske men denna gången i Junsele. Men kan lova att man var lagom mör i kroppen då vi kommit hem så sent och sedan iväg strax efter klockan 06.00
Vi kom ut med båten kring 7.30 och det var lite småkyligt ute då med endast ett par plusgrader.
Men fiskelyckan var inte så stor och solen var bara förbi på en snabbvisit. Robert, som hade hoppats på lax, fick bara ett par mindre abborrar och några gäddor som alla fick åka tillbaka igen.
Vi avslutade sedan fisket rätt så tidigt, d.v.s runt 16.30 så strax före 17.00 var vi på väg hem igen.
Det bästa med att vara ute med båten är, förutom att få kvalitetstid med den personen som betyder mest, att man inte har några måste. Visst, Robert kan bli som ett stressmonster innan man tagit sig iväg eller kommit ut med båten men när man sedan är ute och alla spön är utsatta så kan man inte göra annat än att känna lugnet, eller ja i alla fall tills Robert får hugg på mer än ett spö ;)

När vi sedan kom hem så var jag och kollade till katterna hemma hos pappa, nästa vecka blir det verkligen att ta ett ryck så att vi blir klara och kan ta hem mina pälsklingar!
Sedan fick Robert för sig att han inte var klar med fiske för dagen så han åkte ut en sväng till Stamsjön medan jag, som kände mig öm i hela kroppen efter nästan 9 timmars båtfärd, tog ett bad.
Sedan när Robert kom hem igen så skulle jag försöka mig på att göra quesadillas som vi egentligen skulle ätit till middag tidigare i veckan, men misslyckades.
Efter det blev det Eurovision innan läggdags.

Det såg ju lovande ut när vi åkte på morgonen iaf

Söndag:

Var tänkt att jag skulle med Robert och fiska även idag och trots att han tog sovmorgon för min skull så blev det aldrig att jag vaknade till riktigt innan det var dags att fara så bestämde mig för att stanna hemma. Ångrar mig i efterhand eftersom jag lika gärna kunde sovit i båten och jag vill inget hellre än att umgås så mycket som möjligt med Robert nu de sista månaderna medan det bara är han och jag.
Känner mig även taskig mot Robert som köpt god mat till oss samt att han nu måste sitta helt ensam idag. Men nästa gång så kommer jag följa med.

Ska även med bussen sen i eftermiddag och eftersom man aldrig vet när man kommer hem då vi är och fiskar så kändes det bra med en hemmadag. Ska strax ner och fortsätta diska glasen som ska in i vitrinskåpet och sedan hoppas jag att Robert hinner komma hem innan jag ska fara så att jag får säga hejdå till honom, även om jag inte ska vara borta längre än ett dygn.

En fin abborre har han i alla fall fått :)