Pimpling i Holmsund

En annan sak som jag inte skrivit om än är min och Roberts senaste pimplingstur till Holmsund. Vi var där 28/2 så även det börjar på vara närmare en månad sedan :p
Det blev en helmysig dag trots att Robert tvingade mig att gå en massa, inget jag har nått emot i vanliga fall men hade ganska ont just denna dag så var lite jobbigare än vanligt. 
Vi började med att pimpla vid Djupsundsudden om jag inte är helt ute och cyklar, blev en del abborrar men inte den sik vi hade hoppats på att få. Robert surrade som vanligt med de andra fiskarna vi stötte på och fick veta att det varit dåligt sikfiske även för dem.
 
Efter vi varit där så for vi och hämtade hundarna hemma hos Roberts pappa och sedan var vi vid en av broarna mellan Holmsund och Obbola. Robert fick en del abborrar även där + en riktigt stor mört som blev dagens största fisk.
Så blev en del fiskar och massa solsken för var otroligt bra väder. Fick även se två svanar flyga förbi men eftersom min telefon fick för sig att jävlas i princip hela dagen blev det en otroligt dålig bild och man ser egentligen bara två gråa punkter. Kändes otroligt tidigt för att se svanar här uppe och det tyckte även en person som gick förbi oss i samma stund.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0