Regn, regn och lite mer regn

Idag har det regnat precis hela dagen och än har det inte slutat. Så har inte gjort så mycket utan mest tagit det lugnt efter helgen samt skrivit en lista till Robert vad han ska ha med sig då han far på tävling nu på onsdag. Hoppas verkligen att det går bra för honom och hans team och att de slipper väder som detta men just nu ser det inte så lovande ut. Är glad att jag slipper följa med och sova i tält...
 
Sedan återstår det även att se hur lång tid det tar innan våran nya ytterdörr blir fuktskadad då plåten han satte upp inte gör annat än att släppa in mer vatten. 
Ovanför ytterdörren har vi dessutom en altan utan springor emellan plankorna så allt vatten samlas där och rinner ner på väggen och in under plåten han satte upp ovanför ytterdörren och öppnar man den nu ja då får man vatten på sig.
Dessutom väntar vi fortfarande på den där snickaren som skulle komma hit 30-31 maj och sätta in dörrfodret så att vi slipper drag utifrån och så att jag slipper plocka isolering som Findus inte kan låta bli. Men ser inte ut som att detta kommer att bli fixat i första taget.
 
Nä nu blev allt bara negativt och gnälligt känner jag men får väl skylla på vädret. Ska väl pallra mig ner i tvättstugan så att Robert har några rena kläder när han åker och sedan är det väl bara till att laga mat och sedan packa resten av kvällen så att allt är klart tills imorgon eftermiddag.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0