Orkar inte vara orolig

Jag kan erkänna att jag inte är ett fan av den här kommunen, vilket jag inte varit dålig på att dölja här eller till de som frågat, men jag har börjat vänja mig (trots att jag inte varit ute och gått runt i samhället så mycket p.g.a det jag skrev i det tidigare inlägget idag).
Jag är glad att Robert har ett jobb som han verkligen trivs med samt både en chef och arbetskamrater som han jobbar bra tillsammans med. I alla år som han jobbat på sitt förra jobb så har det varit mycket strul och speciellt de senaste åren så har jag sett på honom hur mycket han vantrivs, så missunnar verkligen inte Robert det här bara för att jag inte trivs inom denna kommun eller känner mig speciellt hemma här.
 
Men nu när vi börjar få ordning här som vi vill ha det, samt att vi är öpnna med hur vi känner med allt som händer runt om oss, så börjar det kännas bättre. 
Och vad händer då? Jo han vi hyr av har börjat prata med andra om att han ska sälja det och undrar om de vill köpa det. Då inte för att hyra ut till oss, nä utan för att bo i själva. Nu tackade visst denna personen nej till det erbjudandet men vad händer om någon annan tackar ja? 
Igår var det en månad sedan som vi flyttade in och om mindre än tre månader så är jag beräknad att föda. Vill inte stå där utan bostad eller flytta till en liten och dyr lägenhet bara för att ha någonstans att bo då. Samt att Findus nu börjat vara ute på dagarna (mot min vilja men det hjälper otroligt mot hans FIC) och att tvinga honom bo i en liten lägenhet igen är inget jag vill.
Sedan tycker jag att det är lite dumt att man inte frågar de som hyr huset i första hand om de skulle vilja köpa det. Men vi var inte ens beredda på att han skulle ha sådana planer då han hela tiden sagt att han vägrar sälja.
Jaja man får se vad som händer och detta är inget som jag har någon större lust att sitta och oroa mig över då det bara får mig att må dåligt och nu när jag börjat må bättre över hela flyttsituationen så vill jag låta det vara så.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0