När man bara ska vila ögonen en stund

Usch vad jag sover dåligt på nätterna nu, men det hör ju som till har jag hört. Men om det däremot beror på smärta i benen för alla det vet jag inte.
Igår somnade jag inte förrän 04.30 på morgonen och klev sedan upp klockan 10.00. Sömnen däremellan sedan var inte alls bra.
Sen inatt tänkte jag somna någorlunda tidigt men så blev det inte heller. Först problem med magen och sedan benen. Vet inte vad klockan kan ha varit när jag somnade men efter 01.00 i alla fall och sedan gick det inte att somna om 06.20 när Robert for på jobbet.
Så gick upp och åt frukost vid 9.30 och tänkte sedan bara vila ögonen lite då det blev reklam på programmet jag såg. Vaknade till en gång strax efter 10, somnade om och vaknade nu 11.30.
Varför blir det alltid så? Att när man går och lägger sig på kvällen så är det omöjligt att somna men då jag bara ska vila på förmiddagen blir det oftast ett par timmars sömn istället.
Men samtidigt, vem bryr sig. Är jag liks hemma så kan jag lika gärna lyssna på kroppen och sova när den vill sova, samt vara vaken när den vill vara vaken. Kommer liks få anpassa mig efter bebisens sömn sedan.
 
Så nu när jag vaknat från min nästan 2 timmar långa tupplur känner jag mig då nå piggare? Svar: Nej, snarare tröttare. Dessutom fryser jag som en galning men inte mycket att göra något åt nu eftersom jag ska iväg på ett möte med barnmorskan, tur jag inte sov bort den tiden.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0