Kyla, regn och pysselsug

Trodde jag skulle somna lätt igår efter att vi tagit en spontantripp till stugan fram och tillbaka för lite klippning av gräsmattan + städning inne i stugan. Men när vi kom hem var jag inte så trött och när jag sedan blev trött tog det över en timma att somna på grund av dessa ben som smärtar och rycker precis när jag håller på somna. Så på med strumpor upp till knäna (nej inte stödstrumpor bara lite längre som inte ens sitter åt) och försöka somna på rygg med benen upplagda på ett hopvikt täcke, intresseklubben antecknar.
Så vaknade inte helt förrän vid 11.00 idag eftersom jag inte somnade förrän efter 03.00.
När jag sedan klev upp var det jättekallt på nedervåningen så fick bli att starta en eld i kaminen, eldade två gånger och nu är det behagligt i vardagsrummet i alla fall så håller mig här inne. Dessutom var det inte så kul att titta ut heller och se spöregn men det har i alla fall lugnat ner sig nu.
 
Så vad har jag gjort idag då förutom att elda och frysa? Inte så mycket. Har påbörjat en lista inför vad vi ska handla till midsommar och vad som behövs till stugan, gjorde en sådan lapp när vi var där igår men hittar den inte så antingen är den i bilen eller så blev den kastad med allt annat skräp då jag rensade bilen igår kväll när vi kom hem. Får skylla mig själv som skrev på en gammal kartong till en kortlek.
Sen har jag kollat/lyssnat lite på ett Youtubeklipp som nästan är två timmar långt så än har jag inte sett hela.
Dessutom så har jag haft, eller rättare sagt har fortfarande, sånt pysselsug! Vill göra något men har ingen idé om vad. Funderade på att knåpa ihop en ny header men samtidigt vet jag hur frusterad jag blir eftersom jag får göra så många innan jag får någon att passa.
Sedan blev jag sugen på att göra något med våra foton vi har, eftersom jag beställt MASSOR och sedan har vi massa gamla bilder på oss och på flera stycken från Roberts släkt. Hittade en del små svartvita bilder på Roberts pappa och farfar som var jättefina som jag skulle vilja göra något med och sätta upp. Så får se.
 
Planen senare i eftermiddag, om inte regnet kommer tillbaka, är att hjälpa Robert städa båten och sedan glo på tv resten av kvällen och bara ta det lugnt. Håller tummarna för att det blir några avsnitt Greys Anatomy!
 
Roberts pappa Erik när han var liten
 
Roberts farfar Sture som tyvärr gick bort tidigare i år
 
Robert när han var liten
 
Jag och mamma när jag var liten

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0