Vännäsdagarna 2016

I helgen som var så var det som sagt Vännäsdagarna och jag åkte dit i fredagskväll för att umgås med mamma och mina syskon. Var tänkt att jag skulle åka tidigare på dagen men eftersom de liks hade regn så tänkte jag att jag lika gärna kunde åka på kvällen, gick som inte att kolla in marknaden då i alla fall.
Kom fram på kvällen, hann bara hem till mamma och slänga i mig nå mat innan vi for till dyrran hon och jag för att vara barnvakt då de skulle ut. Satt där till rätt så sent och somnade sedan inte förrän på morgonen någon gång och blev sedan väckt hela tiden...
 
Vi gick på marknaden nån timme efter att de öppnat och strosade runt ett par timmar. Men sen, nästan från ingenstans så öppnade sig himlen och tur hade vi som stod under ett marknadsstånd och slapp bli blöta. Men den turen varade inte länge för sedan när det lugnat ner sig bestämde vi oss för att fara och kolla vid karusellerna också eftersom det var enda stället vi inte gått på och då kom en till skur och vi blev dyngsura, trots att vi stod upptryckta mot ett ställe där de sålde lotter. Så efter det var det bara att gå hem och byta kläder och då var det inte heller lönt att gå ut något mer efter det.
Även denna kväll blev det att vara barnvakt hos syrran, kände inte alls för att sitta där för var trött och sur och det kändes som att enda anledningen till att jag ens for  dit var för att vara barnvakt. Hade hoppats på att få umgås mer med mina syskon under den här helgen och trots att jag är gravid, i alla fall bli tillfrågad om jag också ville följa med ut och träffa folk. För det går faktiskt att gå ut och vara nykter, har gjort det massor med gånger tidigare! Men är man gravid ska man tydligen sitta inne och uggla och inte göra annat än att jäsa...
Men var snäll med mamma och satt där med henne istället för att sitta hos hon och glo på tvn själv. 
Vi gick hem ännu senare denna natt och somnade väl sedan runt 5 på morgonen...sov 4 timmar innan jag blev väckt av Robert som ringde och kunde inte sedan somna om.
 
Söndagen spenderades i alla fall med att gå på marknaden precis hela dagen och gjorde en del fynd, hittade en ny väska för 40 kr (behövde en ny då min gått sönder, kanske för att jag alltid köper superbilligt som bara håller ett år) och nu behövs bara en ny liten väska också, kanske har tur att hitta en sådan i helgen.
Sedan fick jag en ny jacka i konstskinn (vit) och två par byxor för sammanlagt 100kr! 
Vi rensade sedan thaistället på mat precis innan de skulle stänga så for hem till mamma och åt det innan jag var tvungen att ta sista bussen hem. Tänkte att jag kunde stanna till måndag och varva ner eftersom Robert liks skulle bort men då han inte kunde ta med sig hundarna och pappa inte lät så sugen på att var hundvakt så hade jag inget val att fara hem.
Kan lova att jag i alla fall somnade ovaggad då jag kom hem och det kändes rätt rejält i kroppen på måndagen att man gått runt hela helgen.
Undrar hur det kommer bli efter denna helg då det är Åsele marknad här, vilket är betydligt större och har fler folk. Får väl knuffa mig fram med magen :p
Vi får även besök så dagen idag kommer att gå till att städa och göra fint här och se till att alla har sovplatser. Ska även fara och lämna katterna hos pappa imorgon då det känns bättre att ha dem där då man inte vet hur mycket folk som kommer att komma, dessutom så är Mellis ingen utekatt så vill inte att hon ska smita samt vill jag inte ha Findus ute under marknaden då det är så mycket folk i rörelse.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0