Söndag: Lycksele

Igår så tog vi sovmorgon och vi klev väl inte upp förrän klockan var närmare 12.00
Efter att vi sedan tagit oss upp, gjort oss i ordning och hundarna fått en promenad så begav vi oss till Lycksele för att handla lite på dollarstore. Blev en del förbrukningsvaror hem såsom toapapper, schampo och annat ointressant men sådant som behövs och hoppas att det räcker i alla fall denna månad och nästa. 
Ännu en sak som jag saknar med Vännäs, det var så nära att fara in till Umeå och storhandla billigt av sådant på LIdl, MM, ÖoB och Rusta.
 
Sedan var det tänkt att vi skulle äta i Lycksele också innan vi begav oss hemåt men då vi ätit varsinn varm macka på OK innan vi for + att det var 31.5 grader ute (eller 34 om man ska tro tempen som visades ute på Frasses) så struntade vi i det och åkte hemåt istället.
Vi gjorde en del avstickare på vägen för att kolla in en rastplats vid Lögdeälven (den såg mest ut som en soptipp nu sedan kommunen slutat ha soptunnor där vilket resulterat i att alla som campat/grillat/fiskat där kastat allt i påsar på marken).
Och vi var även och kollade in en damm, även om vi inte var ner till vattnet. Men vi kollade in grillstugan och det var riktigt mysigt där.
 
När vi sedan kom hem så for vi på ICA och handlade lite för att kunna göra tacos till middag och sedan slöade vi bara resten av eftermiddagen/kvällen. Det var otroligt kvavt och åskan mullrade på rätt så bra men inget regn fick vi.
Vi somnade sedan otroligt sent och jag hann inte mer än sova i 10-20 minuter innan Roberts telefon började på plinga och såklart passade min fot då på att börja jävlas med nervryckningar då jag sedan höll på somna och fick även senadrag...
Men vaknade ändå när Robert for på jobbet och höll mig faktiskt vaken i 4 timmar innan jag tog en vilopaus på 1.5
Så får se hur trött Robert är när han kommer hem, kan inte påstå att han sovit jättemycket under sin semester då han bara haft fiske på schemat samt att det även idag varit otroligt varmt och han jobbar på ett ställe med ännu mer värme.
 
Hittade äntligen en badcape till bebis, blev en med nallar på. Men ångrar att vi inte köpte denna istället ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0