Snabb sväng till stan

Idag var tanken att jag och mamma skulle gå på secondhand och kolla lite men precis när vi skulle klä på oss och gå så ringde syrran och undrade om vi inte skulle följa med dem till IKEA istället då de skulle in en snabb sväng innan hon började jobba.
Vi hann nästan komma hela vägen fram innan stackars Elliot blev åksjuk och började kräkas och tycker så synd om honom för vet verkligen hur det är då jag varit åksjuk i princip hela livet. 
Så när vi kom fram blev det att ta honom till närmsta toalett medan Sandra och Mattias gick och köpte nya kläder åt honom. Däremot så visade det sig sedan att vi kunnat spara in lite tid genom att ta toaletten vid IKEA istället som låg alldeles intill H&M istället för att behöva springa igenom hela Avion för att komma till toaletterna som det skyltat för...
Lite bättre info på den fronten hade faktiskt inte skadat...
 
Efter det gick jag och mamma på H&M en snabbis innan vi gick in på IKEA och hittade där lite bebiskläder, både sådant jag köpte och sådant mamma köpte åt mig.
När vi sedan kom in på IKEA så vet jag inte hur vi lyckades men har aldrig tagit mig så snabbt från ingången till kassan någon gång. Vi hann egentligen bara se lite textiler, tvättkorgar och lampor och sedan var vi vid ta-det-själv-lagret och sedan kassan. 
Hittade i alla fall ett nytt överkast till våran säng så att jag nu kan ta det vi haft i alla år och ha på gästsängen. Är glad att jag inte köpte ett för 3x så mycket sist jag var i stan för snål som jag är så blir jag glad när jag kan spara några kronor ;)
Sedan hann vi bara förbi Max drive-through innan vi åkte hemåt. Däremot var jag inte sugen alls på mat. Har en bebis som legat extremt högt upp hela dagen så kändes som att jag ätit för 17 personer redan innan vi for trots att jag bara ätit två rostade mackor.
 
När vi sedan landade hemma hos mamma igen så blev det att göra varm smörgåstårta så är glad att jag skippade att äta i stan för annars hade jag aldrig orkat äta det och det är mycket mycket godare. Speciellt när man inte har ätit det på flera år.
Nu sitter jag och väntar på Robert som är på väg hem från Arjeplog. Antar att han inte vann första pris för tror inte att han skulle kunna hålla sig från att berätta det. Men både vädret och fisket hade väl inte gått som planerat,men är bara att ta nya tag nästa år om det blir något då. Då kanske vi till och med kan ta med oss husvagnen och fara allihopa :)
 
Imorgon har Robert planerat fiske men jag hoppas att han ändrar sig angående det. Är verkligen inte sugen och speciellt inte med tanke på att det är skitväder mest hela tiden. Nä då var jag mer sugen på att hitta på något annat. Och man kan ju tycka att Robert borde börja vara less på att fiska nu i en dag eller två med tanke på att han inte gjort annat än att sitta i båten de senaste dagarna.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0