Kossan i båset

Idag är en sämre dag och har säkert mig själv att skylla till det. Men är bara så less på att bara ha två alternativ till aktiviteter på dagarna då jag inte har något körkort och kan ta mig någonstans.
Robert är som vanligt och fiskar, vilket var mitt ena alternativ, att följa med honom, sitta i båten i 8-12 timmar utan pisspaus eftersom han har ute 10 spön som inte kan vevas in hur snabbt som helst. Försök vara gravid i vecka 35 och hålla er så länge, det är inte skönt!
Sedan att bara sitta där och glo medan han springer runt som en jävla yr höna i båten och ska veva upp spön, veva upp/släppa ut djupriggar och samtidigt försöka köra båt. Det där med att fiske ska vara rogivande försvann den dagen vi bytte båt och Robert fick storhetsvansinne och trodde att han var en expertsportfiskare...
Och sist men inte minst har vi den förbannade fisklukten som inte blir mindre intensiv dagar som denna då solen ligger på.
 
Mitt andra alternativ är då alltså att vara hemma som en jäkla ko i sitt bås. "Du kan ju titta på tv" får man höra hela tiden. Det är tydligen det vi gravida ska göra, glo på tv hela dagarna...
Men jag vill hitta på saker, och vad vill jag då göra? Jo, tackar som frågar för det är det ingen som gjort på hela sommaren...
Listan på saker som jag vill göra kan göras lång men ska ge några exempel.
 
Jag vill...
 
* Fara på djurparken och bara strosa omkring och fota djur och prata med min sambo.
* Fara till något ställe där vi kan fika och hundarna kan få bada.
* Fara och bowla, men tydligen får jag inte lyfta ett bowlingklot för Robert. Men en 7.5tons tvättkorg går tydligen utmärkt!
* Gå i skogen eller fara till något av alla ställen här runt som Vitterhuset eller Stockholmsgatorna eller varför inte Kvarnforsen trots att det stället ger mig rysningar.
* Äta ute någonstans som inte är hamburgergrillen eller någon av de halvkassa pizzeriorna som finns här. Men börjar vänja mig vid att sitta hemma själv och äta eller att sitta i båten och äta mackor eller sallad från någon dåligt skött salladsbar (om det inte finns någon annan anledning till att jag alltid blir dålig efter att ha ätit mat från dessa på senaste tiden).
* Göra två-rättersmiddag hemma tillsammans med Robert. Förut gjorde vi alltid middag tillsammans samt slängde ihop nån efterrätt som vi åt framför tvn men inte nu längre.
* Fara på picknick eller bara fara på ett café/fik någonstans men detta skulle Robert aldrig göra för det är ju otroligt fjolligt enligt hans kompisar och gjorde man detta var man tydligen en toffel...
* Fara på bio, problemet är väl bara att närmsta biosalong är 14 mil bort...
 
Listan kan som sagt göras längre men som ni ser så kräver de flesta av sakerna körkort, något som jag inte har.
Sedan vill man gärna ha med sig sällskap också och då Robert är den enda som jag umgås med sedan vi flyttade så är det en självklarhet att jag vill ha med honom men då han bara har två veckors semester i år (som tar slut imorgon) samt har fått för sig att han inte kommer få fiska alls när bebis är född (inte som att han kan göra mycket i början ändå) så är han aldrig hemma. Och vill jag inte följa med dit han far ja då får jag skylla mig själv om jag blir ensam.
Önskar att vi hade fått bo kvar i Vännäs så att jag kunnat få umgås med mina syskon, syskonbarn och mamma dagar som denna.
 
Imorgon är det i alla fall tänkt att vi ska grilla, min dumma idé eftersom vi har så mycket kött i frysen som måste ätas upp. Gillar inte ens grillat men vet att det i alla fall kan få Robert intresserad till att laga mat tillsammans med mig.
Sen är det tänkt att vi ska bada i bubbelbadkaret (utan bubblor) och glo på Greys anatomy och hur mycket jag än älskar dessa saker i vanliga fall och hur gulligt det än är av Robert att "slösa bort" sin sista semesterdag på mig så hade jag hellre gjort något annat.
Men kossan ska hållas i båset. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0