En liten eftermiddagstripp

Igår efter middagen så tog jag och Robert en liten tripp för att fara och kasta lite i älven, för jag har ju äntligen fått ett nytt kastspö nu. Minns inte vad Robert gjorde med mitt gamla, om det gick sönder eller om han gjorde nått annat med det men har under ett par år bara haft en rulle. Vilket egentligen är konstigt då jag är tillsammans med mannen som investerar i en del spön varje år.
Hur som helst så tog det ett tag innan vi hittade ett bra ställe att fiska på och Robert skulle såklart köra efter de allra guppigaste skogsvägarna vilket gjorde mig både åksjuk och öm i hela magen som bebisen skumpade omkring därinne. 
Vi hittade tillslut ett ställe och måste erkänna att jag var lika kass som jag minns det på att kasta och ingen fisk fick jag heller men vem bryr sig då det är så rogivande och att få göra något annat inom fiske som inte är trolling. Var lite grinig från början efter guppigupptäcksfärden dit men gick över rätt så snabbt.
Vi hittade även en jättefin grillplats där det hängde foton på de personer och deras fångster i området. Är ett under att de fått ha det så fint som de har det och att ingen varit där och saboterat, kanske är det inte så många som känner till det då det ligger rätt så avsides.
 
Sedan när vi skulle hem så åkte vi skogsvägar för att kanske hitta ett annat ställe längs med älven där vi kunde stå och kasta lite, men det enda som vi hittade var en massa skogsvägar som ledde in till några skogskojor/stugor (som var i betydligt finare skick än våran egen stuga) mitt ute i ingenstans.
Vi passerade även ett hus med en stor inhängnad på gården och vi hade först svårt att se vad det var för djur. Två baggar såg jag först att de hade men sedan blev vi lite chockade då vi såg vad de andra djuren var. Det var rådjur och inte lite heller. Alla var vackert orangea med tydliga vita prickar, är bara van att se de bruna som man ser på åkrar ibland så detta var nått nytt.
 
Vi åkte sedan till ett sista ställe och även där fick vi se något vi inte var förberädda på, nämligen en hel hög med ben (från en älg enligt Robert). Jag är inte dum, självklart vet jag att man kan hitta djurben i skogen (även om detta var precis vid älven och jättenära vägen), men tycker alltid det känns lika kusligt då man hittar högar med ben.
Efter detta och fortfarande ingen fisk så for vi hem och kollade på film, Captain America: The Winter Soldier, och åt chips och dipp. Minns inte ens när vi gjorde det senast men tror det var i januari någon gång.
 
Eftersom jag ibland är så dålig på att beskriva saker var jag tvungen att leta reda på en bild på google på ett rådjur som påminde om de vi såg. så det är inte jag som tagit denna bild.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0