Åsele marknad 2016

Nu har det gått ett par dagar sedan marknaden slutade, sista dagen var i måndags, men har inte haft chansen att skriva något eftersom vi inte varit hemma så mycket de senaste dagarna.
Var helt slut i måndags efter att ha gått hela dagen, är oftast då jag brukar handla eftersom priserna är bättre och för att jag är en sådan som ibland är lite för snål för mitt eget bästa så då vet jag att jag inte kan tveka sista dagen eftersom det inte kommer att vara kvar dagen efter.
 
Det var i alla fall trevligt att ha allt folk hos oss och det är så jag vill att det ska vara, en massa människor som kommer och hälsar på och att vi surrar, äter god mat och hittar på en massa skoj. Förut var det så nästan varje helg och då blev man en aning less men nu händer det istället för sällan.
 
Men det blev inte bara att umgås utan gjorde även en del fynd. Förutom bebiskläderna som jag visade bild på tidigare i veckan så köpte jag en stor prydnadskatt och fick även en mindre modell utav mamma, nu återstår det bara att hitta någonstans att ställa dessa.
Köpte sockar till Robert då det alltid gåt åt för honom men lade band på mig själv och köpte inga till mig, annars brukar det vara standard varje marknad men då jag köpte på vintermarknaden så tyckte jag att det fick räcka med de jag hade. Men de är alltid så fina och har en förkärlek för sockar med katter på och dessa finns oftast bara på marknaden, men det får bli nästa år istället (jepp flera rader där om min besatthet av sockar xD )
Något jag däremot inte kunde hålla mig från att köpa var godis, hallonkola är ett måste och i år köpte jag även hårda fruktgodisar då jag varit sugen på det ett tag men inte gillar de dem säljer på affären.
Sedan blev då såklart en massa pengar som slösades på mat då jag åt thaimat från thaivagnen jag velat testa i några månader nu och det var klart värt det. Förutom att de hade jordnötssåsen som jag älskar, och dessutom utan att den var stark vilket bara var ett plus, så fick man otroligt mycket mat! Räckte och blev över till andra som ville smaka också och fick till och med Johan (Roberts lillebror) att tycka om det. För er som undrar så finns det nog mer han inte äter än  sådan som han faktiskt äter.
Blev också wienerbröd med choklad och vanilljmunkar, även de doppade i choklad!
 
Så marknaden var lyckad, lite synd bara att jag inte kunde gå ut och roa mig som jag velat (nej pratar inte om att supa mig full, alkoholen struntar jag totalt i!). Men det kommer en ny chans nästa år och då får jag även ge mitt första barn sin första marknadsballong men tippar på att det kommer bli på vännäsdagarna redan.
Men slutbabblat. Tack igen till alla som kom och gjorde helgen bättre!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0