Vecka 51: Året var 2000

Jag kan väl inte säga att år 2000 gjorde något speciellt stort intryck på mig. Jag var 8år och skulle fylla 9 och det mest spännande som hände det året måste väl ha varit att få sluta på lågstadiet och börja mellanstadiet men så mycket roligare än så var det inte.
 
Men något som jag däremot kommer ihåg är årsskiftet mellan 1999 och 2000. Trots att vi bara var 8 år gamla så pratade vi hejvilt på skolan om allt vi hade hört våra syskon, föräldrar och övriga vuxna säga om vad som skulle hända när klockan slog tolv på nyårsafton.
Jag vet att det var en massa teorier som snurrade runt men de två som jag kommer ihåg är att jorden skulle gå under eller att vi skulle bli invaderade av aliens!
Som åttaåring så var det kanske inte så konstigt att man trodde på allt det här och speciellt när man fick höra det av personer som var så mycket äldre än en själv, eller av personer som sa att de hade hört det av äldre personer.
 
Så skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite nervös inför nyåret eftersom man hade hört så mycket. 1999 så firade vi nyår tillsammans med mamma och hennes dåvarande sambo i Övik. Jag minns att vi åt god mat och hade fina bordsdekorationer med siffrorna 2000. 
Sedan innan tolvslaget så hade vi någon knäpp plan, jag och Daniel, vilket var att ta de leksaker som vi gillade bäst, vilket vid detta tillfälle var nallarna som vi fått i julklapp. Om nu jorden skulle gå under så skulle vi i alla fall gå under med våra favoritsaker och om jag inte minns helt fel så klädde  vi även på dessa stackars nallar med vinterkläder innan eftersom det var så kallt ute xD
Tolvslaget kom och vi stod på våran balkong för att kolla på fyrverkerierna men så mycket mer än fyrverkerier blev det inte. Jorden gick inte under och inga aliens kom ner från himlen för att kidnappa oss. 
Det är ju synd att man inte lever tills år 3000 eftersom det hade varit kul att veta vad som kommer att hända då och om det även då kommer att cirkulera en massa teorier som det gjorde 1999.
 
Fyrverkerierna i Umeå årsskiftet 2014/2015
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0