7. April

När jag tänker tillbaka till april så känns det som att det var en ganska ångestfylld månad och efter att ha läst några av mina blogginlägg som jag skrev då så är jag nog inte helt ute och cyklar.
Nästan hela månaden bestod av att packa och städa ur lägenheten. Robert började på sitt nya jobb i slutet av mars och redan 1 maj skulle vi vara ute och ha alla sakerna i huset. 
Det gjorde det inte lättare att Robert var bortrest sista veckan i april heller så fick sköta all städning & packning, tur jag har min familj.
Men minns sista helgen som vi sov i lägenheten, det var jag, Robert och våran kompis Lindström (han som gick bort nyligen) och trots att jag var sur att inte få tillbringa de sista timmarna där själv med Robert så kan jag inte förneka att vi hade roligt. 
Visst, det fanns inga möbler utan bara några madrasser och en tv och vi hade knappt några köksartiklar men ändå hade vi roligt och det är oftast Lindström som varit med då vi flyttat (samma sak när vi flyttade från våran gamla lägenhet) så kommer att sakna det den dagen vi flyttar härifrån ♥
 
Så hela månaden gick åt att vara ledsen över att flytta och lämna allt och alla som jag tycker om så mycket för en kommun som jag hatar och bara känner några få personer (min pappa, hans syskon och hans särbo).
Nu har vi bott här ett  tag och måste säga att sommaren och hösten var okej men nu när vintern är här och jag dessutom har en liten att tänka på så blir de ofta så att jag sitter hemma med honom och går faktiskt ut så sällan som möjligt. 
Det låter väldigt tragiskt, jag vet, och måste erkänna att jag längtar bort och speciellt med tanke på hur det varit på senaste och allt som har hänt.
Men vem vet det kanske blir bättre med tiden.
 
Måste ju avsluta detta dystra inlägg med att säga att jag fick en rolig stund i början av april då jag fick fira Daniel som fyllde 20år! 
Visst, var inte alls på bra humör den dagen, flytten var nära och tårtan misslyckades men såhär i efterhand kan jag skratta åt allt och är väl egentligen det som räknas?
 
Bild tagen 23 april, näst sista dagen i lägenheten och vi tog oss ut på en båttur i Umeå. Började bra men slutade i snöoväder...
 
Bild tagen två dagar senare, 25 april, hemma hos mamma. Jäkla snöoväder när man trodde våren var här!
 
Valborgsfirande och undra om det var här Sandras hår "tog eld" ;)
 
Daniels "coca-cola tårta" eller som jag kallar den: Bättre lycka nästa gång!
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0