10. Våren

Det där skiftet mellan vinter och vår är det värsta jag vet, om man har haft någon vinter d.v.s, för det är alltid plusgrader ena dagen och minus den andra vilket resulterar i slask och blöta fötter eller ishalka.
Men när våren sedan är här på riktigt och vi kan sjösätta våran båt för första gången, vilket vi alltid gjort bara någon dag efter isen släppt (men bara för det har vi aldrig varit först!), så är det en av de bästa årstiderna enligt mig. Inget slår så klart sommaren men det är något speciellt med våren.
När man gick i skolan som innebar alltid våren och försommaren att man började tjata på lärarna om man inte fick sitta utomhus och göra sina uppgifter istället för i de dåligt ventilerade salarna. 9/10 gånger fick vi ett nej på den frågan vilket jag tycker var otroligt dumt. Vem vill inte ha frisk luft och solsken istället för dammluft och lysrörsbelysning?
Nu innebär våren i alla fall en start på, och planering av, sommaren för det är faktiskt på sommaren som vi gör mest saker. Det är semester- och båttider så det blir mycket fiske och sena kvällar, vilket inte alltid har betytt sovmorgon. Vi har ju dessutom både stuga och husvagn, men ingen av dem fick särskilt mycket tid i år om man jämför med hur det varit annars.
Och måste erkänna att vi faktiskt har planer för kommande sommar planerade även om det är riktigt långt borta, och ännu längre bort om man bor i en kallhåla som vi gör...
Så våren för mig är alltid en nystart samt en början på det bästa jag vet vilket ni kanske förstått redan är sommaren!
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0