Helgen: söndagen

Sov otroligt dåligt under natten då klådan börjat eskalera. Det som var typiskt var att de frågat på mig på lasarettet på  lördagen om jag trodde att jag behövde tabletter emot det men att jag endast tackat ja till de två som jag skulle få testa. För visst har det varit jobbigt innan men det har gått att leva men och såklart skulle det bli tio resor värre bara för att jag sagt så till läkaren...
Men detta hindrade inte mig från att vakna upp på bra humör ändå. Vi packade snabbt ihop husvagnen och begav oss iväg till dag nummer 2 på djurparken, för er som inte vet det så får man gå in andra dagen gratis.
Eftersom vi bara gick halva djurparken dagen innan, då vi skulle tillbaka till lasarettet igen, så gick vi hela den här dagen. Däremot missade vi sälmatningen ännu en gång för att vi återigen fick för oss att äta lunch just då.
Söndagens djurparkssväng var betydligt jobbigare då vi gick runt och kollade alla klövdjuren och för er som inte cvarit dit  är det otroliga backar där vilket kan vara ganska jobbigt då man är gravid och inte har många veckor kvar tills man ska föda.
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter djurparksvistelsen åkte vi hemåt igen. Men vi hann inte var hemma särskilt länge innan Robert kopplade på båten och så gav vi oss iväg för en fisketur i Junsele.
Jag var inte jättesugen på att följa med efter att ha sprungit med denna tunga mage på djurparken & skogsmuséet i två dagar samt den dåliga sömnen under natten men kände inte heller för att sitta ensam hemma och speciellt inte om vattnet skulle gå, när det händer vill jag ha Robert nära till hands!
Men man får väl se saken från den ljusa sidan, är rätt så skönt att sova i båten även om det börjar bli mer och mer obevkämt ju större magen blir.
Fisket gick inte jättebra för Robert, endast nå mindre abborrar och gäddor, men han fick komma ut en sväng med båten i alla fall och vädret gick inte att klaga på heller.
 
 
 
 
 Kvällen avslutades sedan med en sväng till Vitterhuset då vi liks passerade det på vägen hem. Var säkert 12-13 år sedan som jag var där sist och är glad att vi struntade i att gå äventyrsbanan. För även om de rustat upp det riktigt bra och säkert fixat banan också så var jag inte så sugen efter denna helgs promenerande samt att det var rätt så sent då vi var där.
Men Robert fick se Vitterhuset i alla fall, även om han blev en aning besviken då han förväntat sig ett hus och inte stora stenar formade som en grotta. Men vilket som tror jag att han gillade det och nästa gång får vi gå banan också.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0