Helgen: lördagen

På lördagen då jag klev upp var det bara att bege sig ut till servicebyggnaden för att spola av sig, skulle ändå till läkaren och det är inte alltid man vaknar och känner sig fräsch då man sovit i en husvagn.
Men kan tyvärr inte rekommendera campingens duschar och är glad att jag inte skulle tvätta håret också. Först tog det ett tag för mig att komma på hur det fungerade och när jag lyckades med det kom det bara iskallt vatten, förväntade mig nästan att få se små isbitar komma ut. Värmen gick inte heller att ställa in själv utan man fick gptt och väl stå där och vänta. Kan lova att det blev en snabb avspolning då värmen kom för den varade inte länge...
 
Sedan begav vi oss upp till lasarettet för våran inbokade tid där. Visste inte riktigt vad vi skulle göra så kände mig inte allt för förberedd.
När vi sedan fick komma in så gjorde läkaren ett ultraljud och det märks att han vuxit då man inte längre kunde se hela bebisen som sist utan bara vissa delar åt gången. 
Hon kollade om huvudet låg neråt fortfarande, det gjorde det, flödet i navensträngen, vilket tog ett tag då han var lika envis som vanligt och vägrade ligga still, samt hur mycket han kunde tänkas väga just nu och enligt alla beräkningar så väger han omkring 3,4kg(!). Detta hade jag inte förväntat mig då jag knappt gått upp i vikt själv. 3.4kg är inte ens den vikt jag gått upp under denna graviditet!
 
När detta var gjort så fick vi veta att vi skulle komma tillbaka på eftermiddagen för mer rutinprover/undersökningar men att de hade för fullt upp för att kunna göra det på en gång.
Så vi åkte till djurparken som vi hade planerat och gick runt där ett par timmar och passade även på att äta lite lunch innan vi åkte tillbaka.
 
 
 
 
När vi sedan kom tillbaka till lasarettet så fick vi göra CTG där man mätar fosterrörelserna, min puls och barnets hjärtslag samt att jag fick lämna ett blodprov, ett leverprov om jag inte minns helt fel.
Allt såg bara bra ut så när detta var klart kunde vi åka. Det blev som tur var ingen tidig förlossning, för även om vi var förberädda på det om man utgår från att vi faktiskt packat allt och satt in bilbarnstolen så kände vi oss inte redo mentalt.
 
 
 
 
 
Eftersom klockan inte var allt för mycket då vi var klara så bestämde vi oss för att fara på skogsmuséet innan vi åkte tillbaka till campingen. Vädret kanske inte var det bästa men det var ändå intressant att gå omkring i alla olika byggnader och se alla gamla verktyg, traktorer, bodar m.m. och trots att vi gick omkring i 1.5 timme så hann vi se långt ifrån allt. 40 byggnader tror jag hon sa att det fanns på området, men nu var det många som var låsta av dessa också.
Det syntes att de lagt ner tid och energi på det här stället. Det kändes precis som att komma in i en gammal film och jag vet många personer som skulle uppskatta att fara hit och titta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi åkte sedan tillbaka till campingen igen för att vila upp oss efter dagens aktiviteter och passade även på att svänga in och kolla en fisketjärn på vägen. Blev aldrig nått fiske där utan vi kollade bara upp hur det såg ut och Robert fick lite tips av några kvinnor som var där och fiskade. Tror att det blir att fara dit och testa någon gång då man åker mot Lycksele.
Efter att ha kommit tillbaka till husvagnen och vilat en stund åkte vi åter igen tillbaka till Lycksele för att äta mat på pizzerian och hyra film. Det fick bli The transporter refueled och kan rekommendera den till er som gillar actionfilm. 
Men efter detta blev det äntligen att sova innan det var dags för söndagens äventyr!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0