Gäller att passa på medan man orkar

Känner att jag just nu har lite energi över för en gångs skull, trots lite halvtaskig sömn inatt. Tänkte lägga mig och vila tidigare men då rinde mamma så tur var väl det för annars skulle jag varit som en zombie resten av dagen.
Får se om jag inte blir det  i all fall då jag nyss tagit en tavegyl men så länge man håller sig sysselsatt så kan man inte somna.
Så vad ska jag göra av denna energi då? Jo hade tänkt tömma tvättmaskinen och starta en ny tvätt, diska resten av disken (har redan tjuvstartat med den tidigare idag), få lite ordning uppe på övervåningen så att vi kan sätta upp skötbordet senare, det blir tyvärr i gästrummet och inte i alkoven som vi tänkt oss men får man inte tag på hyresvärden så har man inget annat val, och sedan ska jag väl dammsuga alla rum och skura trappen.
Hoppas att den energi jag har räcker till allt detta och även om det inte låter som mycket och i vanliga fall skulle varit gjort på en timma så kommer detta ta mig några timmar nu då jag inte rör mig så fort framåt samt får ont i bäckenet om jag överanstränger mig eller försöker strressa med saker och ting.
 
Så varför sitter jag då här och skriver om jag har energi över till att göra annat än att lata mig? Jo tänkte att det kanske var lite roligt att både skriva och få läsa om lite annat än bara denna graviditet som det känns som att jag tjatar om just nu :P
Men sånt är livet.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0