Lycka är...

att hitta en perfekt avokado!
 
Har hela tiden fått höra att gravida trycker i sig skräpmat och godis i stora mängder men för mig är detta långt ifrån sanningen. Det är snarare tvärtom då jag fått avsmak på friterat, pizza, hamburgare, viss stekt mat och godis. Därför blir det lite extra jobbigt just nu när vi ska ut och äta och speciellt då till och med kycklingsallad är något som inte går ner då jag tycker att kycklingen smakar konstigt sen jag blev gravid.
 
Men trots att det är mycket som jag fått avsmak för och att min aptit fortfarande är låg så finns det vissa saker som jag tycker om fortfarande.
En av dem är avokado, vilket kanske inte var så svårt att gissa till. Men det är inte bara avokado som jag gillar fortfarande utan de flesta grönsakerna och frukterna går ner, i alla fall än så länge. 
Sedan har jag även börjat dricka mindre kolsyrade drycker och ersatt det med vatten (vilket jag alltid fått halsbränna av förut men nu kan bli sugen på), saft, juice och sådant man inte borde dricka om man vill att ens kropp ska ta åt sig så mycket järn som möjligt nämligen mjölk.
 
Så just nu är faktiskt en lycka för mig att hitta en perfekt avokado då det är en av de få saker som jag verkligen tycker om att äta.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0