Hoppas detta hjälper

Skrev tidigare om mitt dåliga järnvärde och hur dålig jag blir av järntabletter/kapslar. Testade i alla fall att ta en kapsel innan sänggående precis som barnmorskan rekommenderat samt att jag åt innehållet i kapseln med fil istället för vatten som tidigare. Det gick hur bra som helst att få ner men redan inom 20 minuter fick jag jätteont i magen och ja jag vet att det kan bero på att jag är en fjolla som inte kan ta tabletter eller kapslar som "vanligt" folk utan måste mosa, krossa och tömma ut innehållet så att det börjar lösas upp tidigare än det är tänkt.
Hur som helst så slutade det med magont, skakningar och illamående och till slut fanns det inget annat att göra än att gå på toa och spy och i princip bara galla...äckelvarning på den.
 
Så förra veckan proppade jag istället i mig sallad med spenat, ruccola och andra gröna grönsaker och drack juice till det för att kroppen lättare skulle ta upp järnet. Dessutom har jag även strött på persilja på maten jag ätit hemma så fort jag kommit ihåg det. 
Men igår gick vi i alla fall på ica för att kolla efter blutsaft och hittade detta istället.
 
 
Detta är järntabletter i brusform blandat med c-vitamin för att kroppen lättare ska ta upp järnet. Ska testa och se om detta funkar fram tills nästa barnmorksebesök i mitten av maj. Än så länge har jag inte blivit dålig utav detta och det smakar rätt gott vilket även det är ett plus. Nu återstår det bara att se om detta får mig att bli piggare också.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0