Förändringar, flytt, förkylning och feber

Att vi ska bli föräldrar är inte den enda förändringen som kommer att ske inom en snar framtid utan vi ska även flytta, till en annan ort dessutom.
Det började redan i slutet av förra året då Robert kände att det började gå utför på hans jobb och började därför söka andra jobb. Men fanns även andra anledningar till detta.
Ett av jobben som han sökte var ett i princip likadant jobb som det han hade fast i Åsele. Men det var stora skillnader på arbetsplats och arbetsplats då det i Åsele hade en betydligt bättre arbetsmiljö, högre lön och lite seriösare vilkor för de anställda.
Även om detta var ett jättebra jobb och att Robert började hålla alla tummar och tår för att få det så hoppades jag snarare på att han skulle få ett av de andra jobben som han sökt.
Jag har bott 15år i Åsele kommun och räknade i princip ner dagarna redan från en ung ålder tills dess att jag skulle få flytta därifrån och när den dagen äntligen kom så kändes det som att en sten lyftes från mina axlar.
Det har därför känts tungt de gånger man varit där och hälsat på pappa som fortfarande bor kvar där. För efter nästan varje besök så har jag alltid fått höra ett nytt skvaller om mig själv trots att jag kanske bara varit ute kortare svängar och handlat. Men nog om det, kort och gott så har min uppväxt där varit jobbig och visst kan man tänka sig så att folk växer upp och att de barn som gjorde saker mot mig då är vuxna och förnuftiga nu, men om det nu bara varit barn som hållt på så skulle det inte kännas lika jobbigt för mig att flytta tillbaka. Nä de flesta var sådana som skulle ses som förnuftiga vuxna.
Hur som helst så fortsatte livet som vanligt i ett par månader efter dessa jobbansökningar och sedan kom beskedet, Roberts arbetsplats hade gått i konkurs!
Bara dagar efter att detta hänt så hörde såklart Åsele av sig och erbjöd en anställning på tre månader till att börja med men med en ganska garanterad fortsättning. Robert började sedan där på måndagen veckan efter.
Så de senaste veckor har Robert pendlat fram och tillbaka, sovit hos min pappa på veckorna och hemma på helgerna.
Men redan Roberts andra jobbvecka så var vi och kollade på ett hus som var till uthyrning. Vi har i säkert två års tid nu sagt att vi vill hyra ett hus då båda två är less på att bo i lägenhet och intresset för att köpa ett är inte så starkt just nu då vi inte vill låsa oss riktigt än + att jag inte har något fast jobb.
Så vi var då och kollade på det här huset. Det var stort och även om det skulle behöva piffas upp en aning så hade det mycket potential. Men vi ville ändå inte bestämma oss direkt ifall detta var huset som vi ville hyra.
Men redan i början på förra veckan så hade Robert bestämt sig, detta var huset som vi skulle bo i och ringde därför för att säga upp lägenheten. Jag som vet att uppsägningstiden brukar vara tre månader kände att detta i alla fall skulle ge mig tid att packa i lugn och ro samt ställa om mig inför denna flytt som jag inte ser fram emot. Men eftersom Robert är stressad så fixade han så att vi skulle få flytta redan i slutet av denna månad! Japp, sista april ska vi vara ute! Jag trodde sedan att jag övertalat honom till att vänta ytterligare en månad så att vi hade till sista maj på oss men fick då veta i fredags att nä sista april och inget annat datum.
Helgen har därför varit intensiv. Även om jag hade hunnit packa ca 20 kartonger under veckan så ville Robert få med sig så mycket av grejerna han bara kunde på de två svängarna som han planerat i helgen. Så i fredags kväll blev det en del packning och lördag förmiddag likaså efter det var jag tvungen att gå till mamma och göra tårta (som blev totalt misslyckad) och fira lillebror på 20års-dagen medan Robert körde det första flyttlasset till Åsele. Däremot har vi bara fått ett rum till våra saker än så länge eftersom han som äger huset inte hunnit tömma det helt ännu.
Lördagskvällen ägnades också åt packning men började känna mig hängig och orken fanns verkligen inte där.
Igår började Robert tidigt med att fylla släpet ytterligare en gång men denna gång med kartonger frånn källaren och möbler från lägenheten. Men mitt i allt fick han ryggskott. Fick därför massera han litegrand och smörja in hela hans rygg med voltaren och enligt honom hjälpte det, hur mycket jag nu ska våga lita på det med tanke på hur envi han kan va.
Men han fick lite hjälp med de tyngsta möblerna + det som skulle köras iväg på second hand.

Efter att detta var gjort åkte vi till båten så att Robert kunde fixa det sista med den innan han skulle börja rulla mot Åsele men mådde skit hela tiden vi var där och hade jag inte velat avvara hela min tid till att umgås med Robert så hade jag stannat hemma och vilat istället. När Robert sedan for kollade jag tempen som låg på 37.9, ingen hög feber men det tillsammans med en höft som låser sig hela tiden, hosta och kliande hals så var jag inte alls pigg. Så bara att sopa trappen och gå ut med hundarna för deras sista rastning för dagen kändes inte alls roligt. Men när jag sedan fick lägga mig och sova så somnade jag betydligt snabbare än jag någonsin gjort då jag sovit ensam hemma eftersom jag brukar vara uppe halva nätterna annars när jag är själv.

Idag känns det lika jävligt men värken i höften är borta, i alla fall tills jag anstränger mig. Har haft såhär tidigare också när jag delade ut reklam men det försvann ju mer jag rörde på mig. Men efter att ha mått dåligt i några månader de senaste månaderna så har jag inte rört mig på samma sätt som jag brukar så kan gissa att det kombinerat med graviditet har gett mig dessa problem igen. Kanske borde söka upp sjukgymnasten igen men han lär säkert säga samma som sist att han inte kan göra nått. Och vila tar ju bort det onda så denna vecka ska jag göra saker i mitt tempo och Robert ska se att jag ändå kommer hinna klart.
Så dagens syssla blir att sortera gamla räkningar och papper från skrivbordet, vilket inte är gjort på närmare ett år. Sedan ska jag ta tag i resten av vardagsrummet så att jag kan hänga tvätten från tvättstugan där senare innan det ska packas ner i slutet på veckan.

 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0