Vecka 38: Alltid i handbagaget

Oj vad det var länge sedan som jag skrev om dessa veckoinlägg och jag vet att jag egentligen inte behöver göra det heller. Speciellt inte gå tillbaka flera veckor senare och skriva om de som jag har missat, men jag vill göra det eftersom jag tycker att det är roligt att skriva efter ett visst tema.
 
Vecka 38 handlade det om vad jag alltid har i handbagaget. Tänker att detta är när man reser med flyg men själv har jag aldrig rest med flyg tidigare så får helt enkelt berätta om vad jag stoppar ner i min väska när vi ska åka iväg i bil.
Åker vi till stugan eller ut med husvagnen så fungerar min handväska som förvaring till alla smågrejer då jag bara tar med mig två stycken. Den stora på hjul till kläderna och handväskan till smink, laddare, hygienartiklar, böcker m.m och ja det ryms förvånatsvärt mycket i mina handväskor.
Men vad som ligger där kan skilja men de sakerna som är vikigast på resor som blir lite längre är dessa:

  • Dricka, jag blir väldigt ofta åksjuk och ser därför till att alltid ha något att dricka med mig.
  • Laddare, även om dessa inte går att använda i bilen så ligger de ALLTID i min handväska bara för att jag snabbt så komma åt dem när vi kommer fram, om det skulle behövas.
  • Pennor, något som jag börjat ha nu på "äldre dar". För jag vet inte hur många gånger man stannat för att skriva upp något (som i somras när vi körde förbi en camping vi ville komma ihåg namnet på) och så finns det inte en endaste penna i bilen. Nu kan man ju skriva på telefonen också men penna och papper är det ultimata.
  • Telefonen, jag gillar att fota efter vägen och använder telefonen till det. Nu ligger väl inte den i väskan hela redan utan mest mellan sätena fram. Sedan använder jag den såklart till att fördriva tiden men men då kommer vi till det igen hur lätt jag blir åksjuk och några minuters scrollande på facebook kan räcka då jag bara behöver läsa litegrand för att åksjukan ska sätta igång!
Det var lite av de som finns i min handväska under bilfärder. Inte alls något roligt eller intressant men allt behöver inte vara det heller ;)
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0