Ibland vill man bara komma bort

Vissa dagar vill man inget hellre än att flytta in under en sten i skogen och bara få vara för sig själv en stund. 
Många gånger har jag sett mig själv som spindeln i nätet och alla problem hamnar, oavsett om de har något med mig att göra eller inte, hos mig.
Funderar även starkt på att hitta någon onlinekurs och läsa, inte för att det ska gå till något betyg eller till en utbildning utan bara för min egen skull. När jag har pluggat så har jag kunnat koppla bort allt som för tillfället är jobbigt, något som funkar tvärtom när jag jobbat då jag har mer tid att tänka på saker, även fast man kanske tycker att det borde vara tvärtom. Men tankarna gör sig påminda så fort jag har mycket att göra och mycket annat att tänka på, och på jobbet är det mycket att komma ihåg.
Så att ligga under en sten kanske inte är det bästa för mig ändå, men det skulle i alla fall vara skönt att slippa drama och kaos i alla fall för en liten stund.
Slippa tankar och stress över saker som jag inte själv kan styra utan som bara tiden kan utvisa. 

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0