Fredagsnöjen och lördagssysslor

Blev att dra sig i sängen riktigt länge igår, denna mensvärk är verkligen inte härlig på något sätt men det blir i alla fall lindrigare och lindrigare för varje dag och om ett par dagar borde jag slippa det helt.
När jag sedan tog mig upp ur sängen städade jag undan lite och värmde sedan mat till mig och Robert som vi åt när han kom hem på lunch. Efteråt packade vi in fiskegrejer och Nova i bilen, som fick följa med Robert på jobbet tills dess att han slutade och de begav sig mot Vilhelmina för att fiska.
Var egentligen tänkt att jag skulle med jag också men kände i torsdags att jag hade för ont och är glad att jag slapp eftersom några av Roberts planer gick i stöpet och det slutade med att han fick sova i bilen inatt och dessutom är det världens storm där idag och när jag pratade med honom sist var fisket inte heller det bästa.
 
Istället så fick jag ta emot några män som ännu en gång kom för att mäta lägenheten, vet inte vad de håller på med men tidigare så sa de att det hade något med ritningar att göra så återstår att se vad som händer.
Väntade sedan på att Daniel skulle sluta skolan för att sedan ta med både Findus (Daniels önskan då han ville att han skulle träffa Kitte) och Torgny hem till dem.
 
Jag kan inte säga att vi gjorde speciellt mycket. Hittade en rolig app som vi slösade några timmar på och ibland behövs det inte mer än min knäppa lillebror och ett spel eller en app för att göra min dag.
Kom hem ganska sent, fick i alla fall sällskap hem men kändes lite taskigt mot Daniel att han fick gå hem själv sedan, men hade aldrig fått med mig båda djuren hem själv.
 
Somnade efter 3 inatt och var egentligen tänkt att jag skulle kolla på film på datorn men våran laptop jävlades extremt mycket bara för det och låste sig ett x antal gånger, så gav upp det och lade mig och kollade Youtube på telefonen istället.
Trots att jag somnade sent vaknade jag pigg och utvilad imorse så har spenderat dagen med att dammsuga, diska, plocka undan, tvätta, kasta sopor m.m samtidigt som jag lyssnar på en ny spellista på Spotify med 1000 låtar från 80-talet fram tills idag, som gjord för mig då jag lyssnar på princip allt. 

Nu de senaste 30 minuterna så har jag druckit te, skrivit lite här, redigerat en bild som jag satt upp vid katternas matskålar och vad som händer sedan idag vet jag inte. Kanske blir att gå en sväng till mamma men ta en längre väg dit så Togge får en längre promenad. Och sedan bara vänta och se om Robert kommer hem ikväll eller om han stannar en natt till.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0