Börja skriva ner mina drömmar igen

Förut så skrev jag alltid ner mina drömmar men kan inte säga att jag var duktig och gjorde det varje dag utan mest bara när jag kom ihåg det.
Började med det 2005 då jag fick en jättefin anteckningsbok av min mamma som jag sedan prydde med små klistermärken i hörnen på varenda sida.
Jag samlade nästan på anteckningsböcker vid detta tillfälle och hade först svårt att komma på vad jag skulle använda just den här till, tills min kompis föreslog att jag skulle skriva ner mina knäppa drömmar i den.
Så det gjorde jag.
 
Boken var inte stor men sidorna i den tog väl slut 2011-2012 någon gång, minns inte exakt när. Så jag köpte en ny för ett par år sedan som var lite större och med zebramönster. Hann kanske skriva i den 2 gånger och nu är den bara borta. Vet att den var i vårat sovrum men nu finns den ingenstans!
Så min idé är att köpa en ny och återigen börja skriva ner mina drömmar. 

Jag drömmer extremt mycket på nätterna och den ena drömmen är konstigare än den andra. Vissa saker jag drömmer händer sedan på riktigt, i viss grad beroende på vad det är.
För att ge ett exempel på det så följer jag en tjej på Youtube som heter Therese Lindgren, hon gör mycket videor som handlar om smink, även massa annat också, men mest om smink. 
Så igår natt drömde jag att hon skulle testa en ny mascara, men hon gillade den inte eftersom det var en båge runt själva borsten. Nån sorts silverfärgad stålbåge som gjorde mascaran svår att använda.
När jag sedan igår eftermiddag kollade på hennes senast uppladdade video, hade ej sett den innan eftersom den kom ut igår, så öppnar hon en ny mascara och runt borsten sitter en rosa gummibåge, nästan identisk med den jag drömde om förutom det att den var i ett annat material och en annan färg. Sedan skilde sig omdömet, i drömmet hatade hon den och i verkligheten gillade hon den.
Detta är bara en av många konstigheter som jag "förutspått" då jag även gör det i vaket tillstånd.
 
Så nu blir det att hitta en ny anteckningsbok och fylla den med mina drömmar. Kanske delar jag även med mig av någon knasig dröm då och då när jag känner för det.
Kanske borde göra det med mina gamla drömmar som jag inte läst på år och dar, så får rota fram den boken och se om jag hittar någon som kan vara rolig att återberätta.
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0