Vecka 46: Stad

Staden som ligger närmast mig är Umeå med endast 3 mils avstånd och därför den stad som vi besöker mest.
Men även om jag bor relativt nära så skulle jag aldrig klara av att bo mitt i smeten, har aldrig varit en stadsmänniska och kommer nog aldrig att bli en heller.
Däremot så tycker jag att det är roligt att åka in till Umeå ibland för att storhandla, handla julklappar, gå på bio, äta mat eller ja vad som helst och även idag blir det en sväng dit för att hitta lite smågrejer hem. Passade på inatt då jag inte kunde sova att skriva en lista över lite saker som ska kollas upp och handlas. Sedan skulle jag inte bli allt för förvånad om Robert ska iväg på någon fiskeaffär också då han börjat pyssla på med att göra lite hemmagjorda saker till fisket. Vill ni läsa mer om vad han pysslar med kan ni göra det här
 
Sedan vet jag inte vad mer man kan skriva om just ämnet stad. Hoppas i alla fall på en bra tur till stan idag och att jag hittar lite saker som jag sökt ett tag + att jag ska försöka hitta lite julgodis eller likande som vi ska ha på våra advensmys framöver då planen i år är att varje advent se en julfilm och äta godis eller dylikt som passar till advent och såg att Lidl hade lite att erbjuda så håll tummarna att det utbudet finns även i Umeå.
 
En bild från tidigare i år då jag följde med pappa till stan
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0