Vecka 31: Sova

Tycker att denna rubrik var lite snarlik den som var för några veckor sedan, sömn. Men något borde jag väl komma på att skriva om.
Jag kan inte säga att jag har den ultimata nattsömnen men jag ska väl egentligen inte gnälla eftersom jag vet personer som bara sover 2-3 timmar varje natt och även då inte får någon riktig sömn.
Men jag vet inte hur många gånger på en natt som jag vaknar och oftast vet jag inte varför jag gör det och vissa gånger när jag har vaknat så händer det att jag ligger och stirrar upp i taket hur länge som helst utan att egentligen veta varför. Blundar jag så somnar jag på en gång så då känns det ju onödigt a tt jag inte gör det på en gång.
 
Så att jag sover dåligt resluterar i att jag ALLTID ser trött ut och oftast även är det. Men det har funkat bra hittills och har faktiskt haft vissa nätter då jag fått sova riktigt bra också.
Men nu har det blivit något värre. Sitter och oroar mig omedvetet om allt som kommer att hända nu i höst, är så mycket att tänka på och även om jag kopplar bort tankarna så fort de dyker upp så ligger de ändå och gnager. Och det jag struntar i att tänka på dyker upp på nätterna när jag sover. Drömmer nästan varje natt om det som jag inte vill tänka på och det är ännu en anledning till att sömnen är så dålig.
 
Om jag fick välja så skulle jag gärna lägga mig i ett mörkt och tyst hotellrum, lika mörkt som rummet var i Hemavan när jag sov där men gärna tystare eftersom det var ganska lyhört. 
Rummet får gärna ha ett fluffigt täcke och några fluffiga kuddar och sedan ska jag få sova hur länge jag vill.
Men vem behöver ett rum när man har en stuga. Kan inte säga att jag sover 100% bra men mycket bättre än vad jag gör hemma och det räcker gott och väl för mig.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0