Vecka 30: Mamma

Denna vecka är temat mamma. 
Jag och min mamma bor inte allt för långt ifrån varandra men under min uppväxt så har det varit några mil emellan oss. Jag saknade henne alltid och jag tror att pappa kände sig lite stött av att jag saknade mamma så mycket och satt hulkande i flera timmar efter att bussen stannat hemma. Men hade det varit henne som jag bodde hos så hade det nog varit tvärtom, att det var pappa som jag saknade hela tiden.
Så när jag sedan skulle börja gymnasiet och flyttaded hem till mamma så kom vi inte alls så bra överens som jag hade förväntat mig att vi skulle göra. Men mycket berodde säkert på mina tonårshormoner, nybörjat förhållande med Robert, dåliga inkomster och att vi bodde granne med min bror och hans barn och dessutom hade min syster precis gjort slut med sin dåvarande kille och flyttat in hon med med sina två barn.
Tillslut tog jag mitt pick och pack och flyttade ihop med Robert.
 
En flytt var nog det som behövdes. Nu idag så har vi jättebra kontakt med varandra även om vi fortfarande kan ha våra duster men om man jämför med hur det var tidigare så är det minst 95% bättre nu.
Jag älskar båda mina föräldrar så otroligt mycket, även om jag är dålig på att säga det åt dem öga mot öga. Kanske för att det inte är något som vi har sagt i våran familj, i alla fall inte mycket. Till Robert säger jag det MINST 4 gånger varje dag och kommer säga det till mina barn minst lika mycket.
 
Min mamma är verkligen speciell. Nästan allt som man ser hemma hos henne har hon knåpat ihop själv. Hon köper/får billiga möbler som hon kapar till eller målar så att de ser ut som hon vill ha dem. Hon köper tyger, gamla gardiner, dukar m.m på second hand för lite och ingenting och gör om till överkast, hundbäddar, gardiner, stolsöverdrag, sofföverdrag m.m. Allt ser sedan ut som nytt. 
Fick jag beskriva min mamma med 5 ord så skulle dessa vara Snäll, Kreativ, Fantasifull, Fin och Envis. 
Mamma, och pappa med förstås, har gjort mig till den personen jag är idag och det är jag glad för. Jag har fått med mig många bra värderingar som jag hoppas att jag kan föra vidare till mina barn i framtiden. 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0