Vecka 28: Något ytligt men viktigt i din vardag

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva under denna rubriken. Men om jag ska välja en onödig sak i min vardag som är viktig för mig så är det nog min telefon.
Jag kan ju inte säga att jag är beroende av den, skulle någon be mig att stänga av den i 24 timmar eller mer så skulle jag inte ha något problem med det. 
Men samtidigt så är det skönt att ha den för att den uppfyller så många funktioner.
*Jag kan snabbt kolla mejlen.
*Spelen och klippen på youtube funkar som bra tidsfördriv under längre bilturer och sömnlösa nätter när jag inte känner för att läsa en bok.
*Jag kan vara inne på sociala medier (helt onödigt egentligen men det är ju tyvärr så man kommunicerar i dagens samhälle).
*Jag kan fota, vilket jag gör mycket!
*Jag kan lyssna på musik, vilket jag också gör väldigt mycket tack vare Spotify och att jag har en snäll sambo som betalar premium åt mig. Nästan varje dag lyssnar jag på musik.
* Jag kan blogga, men det händer väldigt sällan att jag gör det från mobilen.
* När jag pluggade kunde jag snabbt kolla mina betyg och rättade uppdrag utan att behöva leta upp första bästa dator om jag var ivrig på at t få veta. Kunde även kolla upp vilka sidor jag skulle läsa i läroboken m.m.
* Google är i princip min bästa vän, hitta information snabbt och enkelt!
* Sedan får man ju inte glömma bort att det är en mobil. Så självklart så använder jag den till det som den ska användas till...ringa med! Även om det blir en del sms också.
 
Det jag försöker säga är att min telefon är viktig för mig eftersom den uppfyller så många funktioner. Jag behöver inte dra med mig en laptop, ingen mp3, ingen kamera, ja inte ens vårat internet om jag inte känner för det. Allt finns i denna lilla sak.
Men missförstå mig inte bara för att jag säger att den är viktig. Det är inte mitt liv och alltså kretsar mitt liv inte runt den heller. 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0