Östersund

 
På måndagen åkte vi till Östersund för att fara på Frösö zoo. Var tänkt att vi skulle fara på tisdagen men vi åkte på måndagen istället eftersom vi inte hade nått större sug att gå på marknaden en dag till. Östersund kändes mycket roligare.
 
Vi åkte jättetidigt på morgonen efter natten med dålig sömn och kom fram strax efter 10.30 till djurparken. Tror att vi var och gick runt i fem timmar och åt även mat på restaurangen där. Men det såg inte ut som jag hade tänkt mig. Eftersom jag har längtat i nästan ett år att få åka dit så var jag ganska förväntansfull. Men det var mycket som var slitet och maten på restaurangen, som bara var snabbmat, var svindyr!
Sedan åkte vi runt i tåget och även om det inte kostade så mycket så tycker man ju att den som kör ska informera om djuren man åker förbi eller i alla fall stanna eller sakta ner och inte bara köra full fart förbi.
Så det kändes lite surt men djuren var fina och vädret likaså. Såg en katt som var inne hos kragbjörnarna och som fortfarande var där när vi gick förbi 3-4 timmar senare. När vi sa till om det var det ingen som sagt nått och vi fick veta att den brukar hoppa ner dit ibland. Jag vet inte om jag skulle vilja "umgås" med björnungar och deras mamma om jag var katt.
 
Men nog om babbel. Bjuder på en bildbomb istället. Får väl be om ursäkt för den dåliga kvaliteten på vissa av bilderna man fick zooma lite för att man ens skulle se ett djur på bilden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0