Man slutar aldrig att förvånas

Det sägs att man lär sig något nytt varje dag och det jag har lärt mig idag är att jag ska sluta bli förvånad över allt som händer i detta hus. 
Gick till mamma en stund idag för att jag var så otroligt less på att sitta hemma och glo. När jag sedan gick hemåt så såg jag från andra sidan vägen hur folk kollade och fotograferade något som satt fast på väggen på vårat hus. Såg att det rörde på sig och fattade snabbt att det var bin. För er som inte vet vilka problem vi har/har haft med bin i våran lägenhet så kan ni läsa detta: 
http://meyouweus.blogg.se/2015/june/alla-dessa-bin.html
 
Så på väggen satt en hel bisvärm...
Började genast med att försöka ringa till Robert och såklart skulle telefonen som funkat i flera dagar och veckor att krångla just då. Gick inte att ringa ut och gick inte att ringa till mig heller. Som tur var var Daniel med så fick tvärlåna hans telefon innan han skulle med bussen. 
Berättade läget för Robert som sedan ringde till fastighetsskötaren och skickade även lite bilder till honom. Sedan satt jag bara och väntade på att Robert skulle komma hem. När han gjorde det så ropade en kvinna från skolan på oss och vi gick dit för att prata. Hon hade ringt till en man som skulle komma och ta bort bina, troligtvis en biodlare eller dylikt. Hade tydligen hänt något liknande en gång förut men då var de på skolans staket och ett sorts lekhus som de hade där.
 
Så för ett tag sedan var han här för att ta bort dem. Var ut och kollade lite och hörde att han sa att han skulle lämna kvar hälften. Skyndade mig in och stängde rutan till sovrummet och startade fläkten på maxfart. Är van att få in 4-5 bin om dagen men hälften av den där svärmen? Nej tack!
Det sitter fortfarande många kvar på väggen men de flesta flyger runt utanför mitt fönster. Undra om hyresvärden kommer att vara lika nonchalant ang. dessa bin efter denna incident.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0