Den här helgen...

...hade kunnat få varit bättre!
 
Började i fredags med att jag trodde jag skulle få fredagsmys med Robert men icke sa nicke. Såklart hade han andra planer. Men vi bestämde oss ändå för att ta en tur med båten på älven innan han for för att göra sitt. Vi hann inte ens vara ute i 30 minuter förrän det strålande vädret blev spöregn och istället för att fara in i en vik vi känner till och fika och prata blev det att skynda oss tillbaka eftersom det varnades för åska. Nu blev det ingen åska utan när vi hade kämpat med att få upp båten på båtvagnen igen så försvann alla svarta moln...
 
Vi hann knappt hem innan Robert bestämde sig för att fara. Själv tänkte jag mysa ner mig i soffan men slutade med att jag blev sjuk. Massa skit med magen som jag har haft nu hela helgen och det är inte förrän nu som jag börjar känna mig som mig själv igen...
På detta fick jag även UVI liknande symptom ett par timmar igår när Robert kom hem. Så fort jag började känna mig bättre for han igen för att nattfiska...detta fiskeintresse hade vissa gånger fått vara en aning mindre!
 
Men nu mår jag rätt okej och hoppas att det bara kommer bli bättre från och med nu. Robert är borta även ikväll och kommer väl hem tidigast imorgon natt eller tisdag morgon/dag. Jag är otroligt less på att sitta hemma och uggla och undrar om jag ska boka in någon dag i december kanske tillsammans med Robert då vi kan umgås bara han och jag utan att det ska behöva vara fiskerelaterat (missförstå mig inte nu, han får fiska hur mycket han vill. Men när han den senaste veckan bara varit hemma för att sova så blir man något less! Även jag vill ha lite tid för att umgås!)
Allt blir säkert bättre när lilla Trattny läkt ihop helt efter kastreringen. Han haltar lite nu, har gjort det sedan igår. Det händer däremot inte hela tiden utan bara när han har legat an stund. Funderar på om det är för att det stramar och för att han tycker det känns konstigt. Såret har då läkt riktigt bra och ser bara fint ut och dessutom har han ätit smärtstillande, så ont tror jag inte att han har men obehag känner han nog. Blir det värre imorgon kommer jag ändå ringa till veterinären för rådfrågning.
 
Hoppas att ni andra har haft en bättre helg än mig!
 
 
 
30 min senare...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0