Vecka 4: Något du planerat för 2015

En av mina planer detta år är att antingen få ett slutbetyg eller ett VOC diplom. Har inte bestämt mig än hur jag ska göra. 
Den första planen var att göra slutbetyget nu i vår och sedan det andra i höst, vilket passade mig perfekt. Men sedan blev det ändrat fram och tillbaka och står nu mellan alternativen att göra slutbetyget nu och VOC diplomet nästa höst eller att inte få nått slutbetyg och istället göra VOC diplomet nu.
 
Båda är viktiga för mig så jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Slutbetyget vill jag bara ha eftersom jag snart är klar med det och dessutom kämpat med det ett tag. Sedan så vet jag inte vad jag vill göra i framtiden, är inte säkert att jag kommer att vilja vara i vården hela livet bara för att jag är det nu. Med andra ord så har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag vill bli när jag blir stor riktigt än.
 
Men om jag nu blir kvar i vården så vill jag såklart ha en bra grundutbildning. Får jag ett VOC diplom så kommer jag att vara utbildad undersköterska, just nu är jag bara utbildad till vårdbiträde. Så en fullständig undersköterskeutbildning kommer att öka mina chanser att få jobb och kommer även att få en aning bättre lön. 
 
Så detta funderar jag på just nu och speciellt idag eftersom jag måste bestämma mig så fort som möjligt. För mig känns slutbetyget viktigast just nu eftersom undersköterkeutbildningen är något som jag kommer att få göra nästa år ändå. Men de jag har pratat med på skolan tror att jag kommer låta undersköterskeutbildningen rinna ut i sanden om jag inte gör den på en gång, vilket inte alls stämmer. Men ibland måste man göra saker i rätt ordning för en själv.
 
(Bild:Google)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0