Vecka 9: Internet

Såg ett klipp i lördags som nyhetsmorgon hade delat. Där fick man bland annat se en 20 år gammal intervju med Alexander Bard och en till när de pratade om internet. Gillar hur fel den andra killen hade angående att folk aldrig kommer att vilja läsa tidningen på datorn. Påpekade detta för Robert igår när han kollade Aftonbladet på sin telefon.
 
Här är i alla fall klippet för er som kan vara intresserade av det:
 
 
 
Vi skaffade dator rätt tidigt men vi hade inte internet på den. Våran dator användes till att spela spel och det var dens enda syfte i flera år. Ville vi gå ut på internet så gjorde vi det på skolan, hos mamma, hos kompisar eller på biblioteket. Men till sist skaffade även vi internet och största anledningen till det var att jag hade så många hemuppgifter när jag gick i högstadiet som skulle göras på datorn och sedan mejlas till lärarna. Man skulle även söka fakta på just internet.
Så så började det och det dröjde inte länge förrän även jag fick en superseg dator med internet till mitt rum som jag inte bara använde till att mejla in uppgifter utan kollade även på youtube, spelade musik och chattade på MSN eller apberget.
 
Idag så har jag svårt att se ett liv utan internet, visst låter det tragiskt men så är det ju. För tillfället pluggar jag över internet och det tycker jag underlättar enormt mycket eftersom jag kan vara hemma och göra det. Men det är så mycket mer man kan göra med internet och eftersom de flesta redan vet vad så tänker jag inte rabbla upp det.
 
Visst finns det nackdelar med det också. För vissa så har ju internet tagit över helt och många har glömt hur man lever livet utanför internet. Tror att alla någon gång skulle må bra av att lämna sin smartphone hemma och gå ut i naturen och bara vara. Därför gillar jag att vara i stugan där vi inte använder det lika mycket som hemma.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0