Vecka 7: Kärlek

Vet att vecka 7 var förra veckan men bättre sent än aldrig.

Ordet kärlek kan betyda så mycket och uppfattas verkligen på olika sätt beroende på vem man frågar. I lördags var det alla hjärtans dag och det blev ett stort flöde av bilder på gåvor på instagram och facebook, jag var inte sämre. Fast gåvor är inte det viktigaste för mig, även om jag älskar att få dem!
 
 
 Jag känner kärlek till mycket. Ser mig själv som en väldigt kärleksfull person och älskar verkligen allt som har med romantik att göra. Romantiska låtar, filmer och böcker är det bästa jag vet. Men de jag känner mest kärlek till här i livet är dessa:
 
Robert
Det vore ju konstigt om jag inte började med att skriva om min andra halva och mannen i mitt liv. Trots att vi är helt olika varandra när det kommer till intressen och dylikt så är det något som får oss att dras till varandra. 
Kan inte heller säga att vi alltid kommer överens men oftast är det bara bagateller som ingen bryr sig om i slutändan i alla fall.
Jag älskar hur jag kan vara mig själv med Robert, hur vi kan skratta ihop, hur han får mig till att bli mer impulsiv och våga göra nya saker eller hur han kramar om mig efter att jag har drömt mardrömmar.
Jag känner en sådan enorm kärlek till den här personen och jag hoppas att jag/vi kommer att få ha det så för resten av livet!
 
 
 
 
Min familj
Jag är så glad att jag har min familj som alltid ställer upp för mig och jag vet inte vad jag skulle göra utan dem. Jag älskar att ha många syskon som man kan vända sig till när det behövs, även om vissa av dem kanske bor en bit bort och som jag kanske har sämre kontakt med så vet jag att de aldrig skulle tveka att hjälpa mig om jag skulle behöva det, eller jag dem för den delen.
När det kommer till mina föräldrar så kan jag erkänna att vi har haft våra dispyter genom åren men vem säger att barn och deras föräldrar alltid är överens? 
Älskar dem i alla fall otroligt mycket för allt de gjort/gör för mig, för det de har gett mig och för att de har gjort mig till den jag är idag.
Sedan får jag ju inte glömma att jag har en hel drös syskonbarn också. Tillsammans har mina syskon 16st! Vilken kärlek och glädje dessa människor kan ge! ♥
 
 
 
Djuren
Jag är den personen som blir lite små grinig när en person säger att ett djur inte kan tillhöra en familj. De är bara djur och kan lätt bytas ut! Kan lova att mina djur är familjemedlemmar och kan nästan se dem som mina små barn med mycket hår! 
Först så har jag ju underbara Mellis som hängt med mig i 10års tid nu och många fler hoppas jag på att få. Denna lilla blyga kisse som nu har blivit mycket socialare och inte längre bara "pratar" och tigger chips av mig går inte att sluta älska.
Sedan har vi Findus, världens busigaste, knäppaste och konstigaste katt som man bara måste älska trots alla hyss han hittar på. Mer social än hundarna är han också, speciellt när det kommer nya människor.
Och när jag ändå skriver om hundarna så kan jag fortsätta där.
Nova är den kärleksfullaste hunden jag träffat, nu har hon iofs Robert som favorit men älskar ändå våran lilla gris i mängder och med henne behöver man aldrig känna sig ensam då hon alltid är i närheten.
Sist men inte minst så har jag min lilla gosräv Torgny, Novas son. Väldigt speciell och pratig. Han kanske inte faller alla i smaken men jag tycker att han är helt underbar.
Älskar verkligen dessa varelser och har man en dålig dag så finns det inget bättre än att sätta sig och klappa en kurrande katt eller kramas med en mysig hund.
 
 
 
Vänner
När jag var yngre hade jag fler vänner än vad jag har nu men växte ifrån de flesta och kvar stod de allra viktigaste. Nämner inga namn nu för personerna vet själva vilka de är. Jag pratar om er som jag kan dela med mig till, er som har ställt upp ett x antal gånger dag som natt och er som jag har de roligaste minnena med.
Känner en vänskaplig kärlek till alla er som orkat med mig genom åren och som kommer att orka med mig även i framtiden. Ni vet vilka nu är ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0