Underlig dröm

Somnade tillslut efter 03.00 någon gång, kanske närmare 03.30. Vaknade vid 10.30 att jag hade drömt en väldigt underlig dröm, inte för att det är så konstigt för att vara mig.
 
Det hela började med att Daniel kom hit med en stor väska full med mat och dricka. Jag vet inte om han kom från skolan eller någon militärövning ( i drömmen hade han börjat vara på GMU hela tiden).
Han tog i alla fall fram en gigantisk ost-och skinkbaguette och sedan tog han fram ett liknande plastetui som den förra bageutten låg i och jag blev överlycklig och frågade om han hade köpt en till mig också då jag var jättehungrig. Han tittade surt på mig och sa "Nä" och det visade sig att i det andra plastetuiet låg det bara dressing och bacon till den baguetten som han skulle äta. Jag tyckte att han var dum och han tyckte att jag skulle klä på mig. Hade tydligen duschat och sprang omkring i morgonrock.
Bara någon sekund senare var jag fullt påklädd och Birra var här. Hon skulle äta kött och pommes men portionen var så minimal att den knappt syntes på tallriken. Hon var såklart mer hungrig och började koka ris med grönsaker i. Det såg ut som att hon skulle göra ris till ett helt kompani och hela köket var fullt.
När jag sedan tittade på all disk så sa jag till Daniel att jag tyckte att de var konstigt att pappa aldrig kom hit och diskade utan att det bara var jag som gjorde det och han hade minsann druckit kaffe här.
 
Helt plötsligt befann vi oss ute i skogen och vi satt vid en eld. Birra fortsatte att koka ris som hon slevade upp i skålar och balanserade på en trädrot. Daniel vet jag inte alls vad han höll på med men något underligt var det i alla fall.
Vi gick för att spana på stugan som stod där vi var och försökte kolla in genom fönstren. Berättade för Daniel att man tydligen kunde sova där inne och till och med på vintern eftersom den var så bra isolerad och varm och han tyckte att vi skulle ta kontakt med de som ägde den så att vi kunde sova där.
Men när vi lyckades hitta ett fönster som inte var igentäckt med frostig tejp så såg det inte alls ut så. Den hade inget golv utan stod direkt på jord och dessutom var det hål rakt ut. Därinne stod en stor säng med halmmadrass och en trasig gräsklippare.
Sedan såg vi att det började skymma och bestämde oss för att vi skulle fara därifrån. Det kom då några män från skogen och jag blev lite rädd.
Innan jag visste ordet av det letade jag våran skoterkälke för nu hade vi tydligen åkt skoter dit. Och när jag hittade den och skulle stanna med skotern för att koppla på den så var det helt plötsligt dag och vi var i stugan, jag, Birra och Robert.
 
Stugan såg ut som ett bombnedslag efter ett tag för att jag och Birra hade lagat mat som vi inte åt. Hon kokade ris och jag gjorde pommes och massa annat.
Robert kom sedan och sa att vi skulle åka hem så vi började packa och städa undan och vi hällde ut massa skålar med ris och grönsaker...
 
När vi stod på isen och var redo att åka så kom en hel skara med folk, det var tydligen våra stuggrannar och de var bråkiga och jag började såklart stå och skrika på dem och försökte starta skotern samtidigt, men utan resultat.
Den ena stuggrannen skrek att hans plånbok var stulen och jag skyndade mig att kolla i min väska om min var kvar. Han blev ännu surare då och sa att det var jag som hade den men nu försökte gömma den längst ner i väskan.
Mitt i alla diskussioner kom Birra på skotern och jag hoppade fram framför henne och sedan for vi över, vi, Robert och stuggrannarna.
 
När vi kom över så hade gräsmattan kommit fram och vi blev vänner med stuggrannarna. Den ena gav den andra nått etui och sedan en låda med playmobile saker (som han för övrigt hade köpt av Robert som kollade ledsamt på när han gav bort den).
Jag vände skotern så att den stod mot stugan, hade tydligen parkerat den inomhus nu. Sa till Robert att vi kanske måste fara över igen men det tyckte han var onödigt. Kollar då på stugan och ser att det brinner i köket och skriker till Robert flera gånger att stugan brinner. Han tror mig inte först men sedan skyndar han sig till sin skoter och jag kör rakt ut genom en glasdörr med min. 
Innan vi åkte över hade jag även skrikit till Robert "ta din mammas brandsläckare" men fick bara till svar att "nä den måste hon ha för att överleva".
Vi hann inte hela vägen fram till stugan innan jag vaknade så ringde Robert när jag vaknade och sa att jag drömt att stugan brann. Han, som är där nu, svarade bara att den inte gjorde det och att det inte är någon fara. Nä det vet jag väl...
 
Drömmen låter inte lika underlig nu när jag skriver om den, har drömt betydligt konstigare. Men ha funderat länge nu varför Birra kokade allt ris och sedan aldrig åt det x) Vet inte hur många kilo ris som gick åt men ett ganska stort antal var det. 
 
 
 
  
 

Kommentarer
birra

Jag tyckte väl att det var dags att laga mat åt er

Svar: Hehe ja kanske det ;)
Emelie

2015-02-22 12:39:28

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0