Stormen Ole

Igår drog ju stormen Ole från Norge in över västerbotten. Märkte redan när jag for till mamma igår eftermiddag att det blåste en aning men inte så värst mycket och tänkte att om det inte blir värre än så här så har vi inte mycket att oroa oss för. 
Men värre blev det under kvällen och jag fick springa ut strax efter 21.00 och hämta igen våra soptunnor som blåst iväg på vägen. Hann precis ta bort den andra när det kom en bil. Tur vi hann se det på en gång. Så soptunnorna har fått stå i våran trappuppgång inatt. 
Så det har blåst på ganska bra och lät rullgardinerna vara neddragna i sovrummet och vardagsrummet hela dagen igår med, tänkte att jag skulle dra upp dem men med tanke på varningen om blåsten lät jag dem vara nere. Man kände ju till och med hur det blåste in runt fönsterrutorna, det drog inte kallt utan det blåste verkligen in! Nya rutor, ja tack! säger jag bara.
 
Men förutom det så hände det inte så mycket. Tänkte att jag skulle vakna till massa facebookuppdateringar om försvunna soptunnor, träd som fallit eller tak som blåst bort men ingen har ens nämnt något.
Sist det var storm så var vi hos en kompis och då försvann strömmen och värmen i flera dagar hos många människor, var även träd som fallit över vägen, el-ledningar och i skogarna. Många tappade massor med skog då. Och det kunde man läsa om överallt både på facebook och nyhetssidor, men nu ingenting.
Så jag antar att det kanske inte var lika hemskt blåsigt som sist eller så har folk bara slutat att uppdatera allt som händer på facebook och andra sociala medier ;)
 
Bild från Google, kunde inte låta bli.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0