Har tjuvstartat

Eftersom jag inte alls hade speciellt mycket för mig denna helg så valde jag att tjuvstarta historiakursen igår. Har hållt på lite idag också och har läst och svarat på frågor om vägen till historia och källkritik och imorgon blir det att hålla på med forntiden.
Känns bara bra att komma igång så att jag inte behöver stressa med det och kanske kan jobba lite mer än förväntat om jag lägger min tid då jag inte har något för mig till att plugga istället för TV och mobilen som jag annars lätt gör. 
Sedan får man inte glömma bort att jag är lite knäpp och tycker att det är kul att plugga (iaf nu, förut hatade jag det som pesten!). Inte för att det har varit någon intressant fakta hittills utan bara handlat om bra-att-veta-fakta. Men från och med imorgon när man får läsa om forntiden och framåt så kommer det att bli mycket intressantare. 
 
Det blir i alla fall inget mer idag utan hade tänkt gå ut med hundarna på en stund och sedan sysselsätta mig med något annat tills nått bra program på tvn börjar och se på den dumburken ett tag innan jag går och lägger mig. Måste även försöka vända tillbaka dygnet så att jag inte gå runt som en zombie på jobbet på tisdag förmiddag då jag ska jobba 5 timmar.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0