Vila i frid

 När jag sa att jag skulle posta bilder på valparna så menade jag inte bilder/inlägg som detta. 
For i alla fall till mamma idag när jag kom hem för att jag skulle kolla till valpen som hon pratat om nu i ett par dagar som inte verkade pigg. Tog med mig värmedynan eftersom valpen var iskall. Den fick inte heller en chans att värma sig bland sina syskon då den inte orkade krypa efter dem när de bytte sida i bädden och Roya brydde sig inte om den heller. 
Så mamma har handmatat den nu i ett par dagar men den har knappt velat äta något. Testade med mitt finger om den ens kunde "snutta" och det kunde den. Försökte mata den och lade den i en filt på värmedynan och den blev genast lite varmare. Men det gick bara en stund innan den blev jättedålig i magen.
Efter ytterligare en stund började den småskälla flera gånger och testade då att mata den igen för tänkte att den kanske börjat piggna till nu när den började skälla och allt. Men hann knappt stoppa in flasknappen i munnen på den så tog den sitt sista andetag. Bara så där var den död.
Testade med att massera hjärtat och att blåsa in luft i munnen och nosen men inget hände. Den var visserligen bara 4 dagar gammal så chansen för överlevnad var inte så stor. Men det kändes hemskt att den skulle behöva dö för jag hade stora förhoppningar på att den skulle klara sig.
 
Jag och brorsans äldsta dotter begravde i alla fall valpen bredvid Prins och tycker att det känns surt att hon inte kunde få ett namn innan eftersom det känns så opersonligt på nått sätt (ja jag är medveten att det är ett djur och att det alltid funkat och alltid kommer att funka så att det är de svaga som dör medan de starka överlever, men det betyder inte att jag sörjer det mindre).
 
Det är bland annat händelser som denna som gör att jag inte tror att det finns en högre och rättvis makt någonstans som hjälper de oskyldiga i världen. Hade det funnits det så hade inte barn fått cancer och nästan nyfödda hundvalpar hade inte dött.
 


R.I.P lilla änglavalp
Se nu till att bli stor och stark vart man nu hamnar när man dör 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0