Städat hela dagen

Idag har jag haft en riktig städdag. Eftersom vi har varit borta så länge så har det blivit ganska instängt här. Och även om jag städade innan vi for så har jag gått Extreme Clean idag!
Började i sovrummet med att renbädda och rengöra under sängen(!). Kan lova att det var behövligt för där har jag varit lat på att rengöra så det var mycket damm blandat med sockar, kattleksaker, godispapper, ett flöte som Findus snott och bitit sönder och hundhår.
Var även duktig och rensade min garderob och la in mina nya tröjor som jag köpte igår när jag och Daniel var i stan. Hängde även upp en massa saker som bara varit inkastade. Återstår att se hur länge jag lyckas hålla det i den ordningen, det brukar tyvärr inte vara så länge.
Sedan har jag tvättat alla skåpsdörrar och handtag som finns i köket och torkat av kylskåpet in och utvändigt och torkat av alla ytor i alla andra rum.
Burit ner saker i källaren har jag också, tack Daniel för hjälpen med det.
Och ja en massa annat med men ids då inte skriva upp allt.
 
Så varför har jag städat som en tok? Jo för att det var behövligt, för att jag kände mig inspirerad efter att ha sett nått konstigt program på tvn i söndags som handlade om folk som var städgalna (en kvinna städade sitt hem 40timmar i veckan!!) och för att pappa, Lea, min farbror Olov och min faster Gun kommer hit imorgon och då kan det ju gärna få se lite bra ut så att man slipper skämmas.
Nu är det bara skurningen kvar men det tar jag imorgon när jag vaknar för ids inte göra det nu. Nu blir det att blogga lite, kolla lite böcker på olika sidor, ta en lång och välförtjänad dusch och efter det bara lägga mig i sängen och kolla på TV med en kopp te.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0