Mensvärk måste vara djävulens påfund

Det är inte så konstigt att jag känner mig helt slut idag. Först så kunde jag inte somna igår, det gick bara inte.Hade kanske lite väl mycket i skallen just igår och sedan gjorde inte värken i mitt ben och arm saken bättre. Blev biten av Torgny i onsdags när jag (som vanligt) gick emellan han och en annan hanhund, denna gång hans nemesis Rex och har gett upp hoppet nu på att de två någonsin ska kunna samsas. Fick i alla fall en stelkrampsspruta eftersom min mamma och morbror riktigt tjatade på mig om det. Så öm i benet eftersom betet fortfarande är svullet och rätt så blått och öm i armen, fortfarande, efter den förbannade stelkrampssprutan.
Så det jag vill komma fram till är att jag somnade senare än planerat för lade mig faktiskt i sängen väldigt tidigt igår. Försökte sova ett antal gånger men det fick bli mobilspel tills dess att jag kände att ögonen inte gick att hålla öppna längre, endast då kan jag somna. 
Men sov dåligt sedan när jag somnade. Har vaknat så många gånger att det inte ens har känts som att jag har sovit. Så när jag sedan vaknade klockan 05.00 imorse av en konstig känsla i magen som slutade med världens mensvärk så var det bara att ge upp det där med sömnen.
 
Har trots en seg start på dagen, klev inte upp från sängen förrän 10.30 utan låg bara och hade ont och tittade på tv, så har jag i alla fall hunnit diska lite, tömma tvättmaskinen, lagat lunch till Robert och varit hos mamma och fått hjälp med Torgnys sår som jag upptäckte imorse att han fått på svansen. Troligtvis har han blivit biten av nån mygga och sedan bitit upp ett sår. Ska tvätta det nu i några dagar och sedan funderar jag på om han ska få ha tratten, som jag egentligen skulle hämta men var duktig och glömde i alla fall hos mamma.
Kanske glömde jag den eftersom allt fokus ligger på Roya just nu som ska få valpar idag eller senast inatt. Det är då på gång nu och denna gång är det inte min hund som är pappa då han är kastrerad. Så kanske bjuder på valpbilder i helgen eller nästa vecka.
 
Just nu sitter jag bara här hemma, har fortfarande ont som tusan och funderar på om jag ska orka ta tag i resten av disken eller kolla lite saker inför imorgon då vi ska på äventyr under dagen.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0