Lååååång dag!

Idag har det varit en lång dag för min del. Började med att jag sovit rätt kasst inatt och vaknade 5 minuter innan väckaren och kände att de 5 minuterna hade gjort mycket just idag. Mådde inte heller hundra procent bra så det enda jag fick i mig när jag kommit till jobbet var en banan. 
Hann bara vara på jobbet i två timmar innan en av de boende hade blivit så pass dålig att denne behövde åka in akut och jag fick följa med. Var bara att trycka i sig en till banan och sedan fara.
Så fram tills klockan 15.00 har jag suttit på sjukhuset och agerat ledsagare. Men fick ju se en gastroskopi vilket jag konstigt nog tyckte var intressant.
 
Sedan när jag skulle  fara så gick jag och köpte en sallad, en riktigt dyr och tråkig en men tänkte att efter bara ha ätit två bananer på hela dagen så var jag tvungen att få i mig något innan bussresan hem. Dum som jag var så glömde jag att ta bestick och fick försöka använda en av mina plastskedar som jag har i väskan (fråga mig inte varför min väska är fullproppad med plastskedar) men det gick otroligt dåligt så blev inget med det.
Väl på bussen så hann vi inte många meter innan bussen stannade och blev stående, nått fel med bakdörren som öppnades vid ett rödljus och sedan inte gick igen som den skulle. Så vi blev stående ett tag och sedan hände samma sak igen när vi var i Brattby! Men inte nog med det så fick jag åksjuka och världens huvudvärk, går på ICA på en gång när jag kommer hem för att köpa alvedon då allt var slut hemma men då fick jag inte handla eftersom mitt leg gått ut! Var nära på att börja gråta inne på affären!
Som tur var kom Robert inte långt efteråt med husvagnen och där fanns det ett paket alvedon.
 
Men nu är allt frid och fröjd, fick min alvedon så nu är huvudvärken väck och med mat i magen så är även den nöjd. Fick även ett paket av en underbar vän idag så det gjorde min dag. Tack snälla du för de fina grejerna, de kunde inte ha kommit mer lägligt!
 
Nu ska jag ringa Robert som är på väg till Skellefteå och köpa nått skoj till oss (mer om det senare), skriva en packlista och packa lite kläder för i helgen och sedan lägga mig på soffan och ta det lugnt!
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0