Det här med valet

Nu är den 14e september snart här och det är dags för val och ännu tidigare för mig som måste förtidsrösta idag eller imorgon. Men jag har precis som förra valet noll koll på vad det är jag ska rösta på. Förra valet så struntade jag i att rösta just på grund av detta och ville inte heller rösta på det parti som andra sa åt mig att rösta på, bara för att de ville att jag i alla fall skulle använda min röst. Så kan både erkänna och hålla med om att jag var en lat soffpotatis. Men i år är i alla fall planen att jag ska rösta.
 
Det enda problemet är att jag fortfarande har noll koll. Vet vilka partier som jag INTE kommer att rösta på så det är ju i alla fall något positivit så nu måste jag bara läsa lite extra om de partier som är kvar som jag skulle kunna tänka att rösta på.
Helst av allt skulle jag vilja strunta i det denna gången också, tycker att det är nog stressigt att bara läsa om det överallt. Behöver bara kolla ut genom sovrumsfönstret så ser jag ett stort plakat på en partiledares ansikte som stirrar rakt emot mig! 
Men som sagt så ska man ju ta vara på sin röst när man nu har en och eftersom jag inte vill att något av partierna på min INTE-lista ska vinna så måste ju även jag dra mitt strå till stacken för att se till att det inte blir så.
 
Men varför ska allt vara så krångligt? 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0